مشاور امنیتی بایدن با سفرای امارات و عربستان سعودی دیدار کرد

ساعت: 09:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803162

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دیدار با سفرای امارات و عربستان سعودی بر پایبندی واشنگتن به امنیت دو کشور تاکید کرد و درباره آخرین عملیات نیروهای یمنی علیه ابوظبی صحبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه شب در واشنگتن با یوسف العتیبه سفیر امارات و ریما بنت بندر آل سعود سفیر عربستان سعودی دیدار کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، این نشست به منظور بررسی عملیات موفق اخیر نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن علیه اهداف نظامی در امارات و عربستان سعودی برگزار شد.

در بیانیه آمده است: «دو سفرا و سالیوان درباره تلاش‌های مشترک برای پاسخ به هوتوها گفتگو کردند». سالیوان بر تعهد ایالات متحده به امنیت امارات و عربستان سعودی که ده ها هزار آمریکایی در آن زندگی و کار می کنند، تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به تلاش های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ یمن از طریق یک فرآیند سیاسی، بر اهمیت پایبندی همه کشورها به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه تاکید کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات روز دوشنبه علیه ابوظبی و عربستان موسوم به «عصر الیمان 2» (طوفان یمن 2) را که با موشک بالستیک ذوالفقار و پهپاد صمد انجام شد، اعلام کرد.

این دومین عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن علیه ابوظبی در هفته گذشته است. این عملیات پس از آن انجام شد که سانا بارها به امارات در مورد لزوم توقف تهاجم به یمن هشدار داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید