نامه 130 قانونگذار آمریکایی به بورل برای اقدام علیه سپاه

نامه 130 قانونگذار آمریکایی به بورل برای اقدام علیه سپاه

یک گروه دو حزبی متشکل از 130 قانونگذار آمریکایی روز دوشنبه (10 آوریل) با ارسال نامه ای از اتحادیه اروپا خواستند تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان های به اصطلاح “تروریستی” قرار دهد.
نامه 130 قانونگذار آمریکایی به بورل برای اقدام علیه سپاه

در این نامه خطاب به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آمده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی “آزادانه و آشکارا علیه شهروندان اتحادیه اروپا توطئه کرده است”. آن گروه از قانونگذاران آمریکایی، به رهبری اعضای مجلس نمایندگان، کتی منینگ، توماس کین و بیل کیتینگ، در آن نامه از بورل خواستند که به دلیل “تهدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” به این موضوع با نهایت فوریت رسیدگی کند.

بورل در ژانویه گفت که بلوک 27 عضوی اتحادیه اروپا نمی تواند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان گروه تروریستی معرفی کند، علیرغم اکثریت آرا در پارلمان اروپا. متعاقباً شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا تصمیم گرفت به دلیل موانع قانونی، توصیه پارلمان را اجرا نکند.

بورل گفت: «این چیزی است که نمی‌توان آن را بدون دادگاه و بدون حکم دادگاه حل کرد. شما نمی توانید بگویید من شما را تروریست می دانم زیرا شما را دوست ندارم.

در آغاز فرودین، 12 نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه ای به جوزپ بورل از او خواستند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های «تروریستی» قرار دهد.

اقدامات اروپایی ها برای اقدام علیه سپاه پاسداران با واکنش مقامات جمهوری اسلامی ایران مواجه شد. ایران هشدار داده است که اگر اتحادیه اروپا اقدامی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام دهد، به آن پاسخ خواهد داد.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با اشاره به قطعنامه غیرالزام آور پارلمان اروپا، این اقدام را از روی ناامیدی خواند و افزود: این اقدام پس از تلاش های خیابانی نافرجام آنها برای ضربه زدن به مردم ایران انجام شد تا بتوانند هر طور که می خواهند جلوی ملت ایران را بگیرند. «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور است و این اقدام مغایر با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد است.

دیدگاهتان را بنویسید