واکنش پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به قراردادهای نجومی

واکنش پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به قراردادهای نجومی

ضیا عربشاهی هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی درباره حقوق فوتبالیست ها می گوید: یک فوتبالیست چند سال می تواند از هنرش درآمد داشته باشد؟ آسیب دیدگی شدید پا یا کمر می تواند برای همیشه فوتبال او را به پایان برساند، اما این دلیل نمی شود که یک بازیکن پول های نجومی طلب کند.

وی تاکید می کند: شنیده ام برخی بازیکنان می گویند قیمت خودرو، خانه و حتی برنج و تخم مرغ گران شده و قیمت فوتبالیست ها هم باید گران شود. این در حالی است که این دو هیچ وجه اشتراکی با یکدیگر ندارند. فوتبال ما حرفه ای نیست اما دوستان ما بیشتر از پول می خواهند. باز هم می گویم من مخالف امضای قرارداد خوب یا زندگی لوکس برای یک فوتبالیست نیستم زیرا کار سختی است و اگر آسان بود همه فوتبالیست می شدند.

عربشاهی به نقش دلالان در افزایش شدید قیمت فوتبالیست ها اشاره می کند و یادآور می شود: به جرات می گویم افزایش بی رویه قیمت فوتبالیست ها و ارقام 20 و 30 میلیارد تومانی که امروز می شنویم تحت کنترل است. از 10 از 12 کارگزار. این دلالان فوتبال ایران را نابود می کنند چون مشخص نیست در سال های آینده باشگاه ها بتوانند این پول را پرداخت کنند یا خیر.

پیشکسوت پرسپولیس به قانون سقف قراردادهای سازمان لیگ نیز اشاره می کند: سازمان لیگ نیز در سال های اخیر این قوانین را وضع کرده است اما وضعیت فوتبال و قیمت بازیکنان بدتر شده است. سازمان لیگ هیچ اهرمی ندارد و باشگاه ها هیچ گاه قیمت واقعی بازیکنان خود را اعلام نمی کنند! این قانون باعث می شود تیم ها پول زیر میز، انتقال فولاد یا ماشین و سیمان و … را به بازیکن بدهند!

همچنین عربشاهی درباره خداحافظی سیدجلال حسینی می گوید: سیدجلال حسینی سال ها برای پرسپولیس و تیم ملی بازی کرد. او همیشه به دنبال قهرمانی در تیم های باشگاهی خود بود. او هم یک مدافع میانی عالی بود و هم یک مدیر عالی در زمین. من همیشه در مصاحبه هایم از او تمجید خواهم کرد. ما فوتبالیست ها اصطلاحی داریم که می گوید فلان پا ارزش همه بازیکنان را دارد. فصل قبل که سیدجلال روی نیمکت بود خیلی ناراحت شدم و همین را گفتم. او یکی از فوتبالیست های بزرگ ما بود که با اشتیاق بازی کرد و تفاوت را رقم زد.

هافبک سابق تیم ملی و پرسپولیس درباره ادامه سیدجلال حسینی نیز می گوید: کسانی که فوتبال بازی کرده اند به خوبی می دانند که بازی تا 40 سالگی چقدر سخت است. سیدجلال مثل یک حرفه ای تمرین کرد و زندگی کرد که در تمام این سال ها توانست دوام بیاورد و از نظر تداوم در بین بازیکنانی مثل علی پروین، علی دایی و کریم باقری قرار بگیرد. برای سیدجلال حسینی در زندگی اش آرزوی موفقیت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید