جذاب ترین هیاهوی استقلال در دربی؟!

جذاب ترین هیاهوی استقلال در دربی؟!

در هفته اول این فصل لیگ برتر که استقلال مقابل هواداران صف آرایی کرد و یک بر صفر پیروز شد، باز هم خبری از بازیکن خارجی در این تیم نبود. گفته می شد باشگاه استقلال به دنبال یکی دو بازیکن فرانسوی است که یکی از آنها سابقه حضور در لیگ برتر انگلیس را دارد. اما هنوز هیچکدام به تهران نرسیده بودند و فرهاد مجیدی اولین پیروزی فصل خود را بدون آنها رقم زد. هفته بعد اولین بازیکن وارد تهران شد و در بازی اول که در ترکیب اصلی بود هر دو گل آبی ها را در فولادشهر به ثمر رساند. این آغاز درخشش کوین یامگا بود که بازی های تاثیرگذارش تا به امروز ادامه دارد و او را به عنوان بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن خارجی فصل معرفی کرد. یکی دیگر از خریدهای استقلال که سابقه حضور در لیگ جزیره را هم داشت، بعدها به تهران رسید اما هرگز نتوانست به اندازه یمگا موثر باشد و انتقادات زیادی را نیز متحمل شد.
تاثیرگذارترین بازیکن لیگ

کوین یامگا در اولین دیدار نشان داد که ابزار لازم برای تشویق استقلالی ها را در اختیار دارد. در ادامه فصل، ضربات پنالتی زیاد برای استقلال شرایط را بهتر کرد تا این بازیکن بدرخشد. یامگا تا به امروز آمار عالی خود یعنی 10 گل و 5 پاس گل را بیش از هر چیز دیگری مدیون پنالتی هایی است که در این فصل به سود آبی ها اعلام شد. داوران لیگ برتری در این فصل 9 پنالتی را برای استقلال انجام دادند. هفت نفر از آنها توسط یمگا تبدیل شدند و دو نفر توسط او مشخص شدند. به این ترتیب هافبک 25 ساله آبی ها با 10 گل، سه پاس گل و دو پنالتی تاثیرگذارترین بازیکن فصل جاری است که از این نظر تنها با سعید صادقی (گل گهر) با هفت گل و 8 گل برابر است. کمک می کند. در بین خارجی های لیگ، گادوین مانچا که در صدر رده بندی گل های یامگا قرار دارد، با همان 12 گلی که به ثمر رسانده و بدون پاس گل و پنالتی، از یمگا کمتر است. لوسیانو پریرا (فولاد) نیز 8 گل و سه پنالتی برای تیمش به ثمر رساند تا در مجموع به 11 گل و پاس گل برسد. آیااندا استیل پاتوس نیز با سه گل و سه پاس گل موفق به گلزنی شد.

گل برای ضبط

کوین یامگا علاوه بر تاثیری که روی گل‌ها دارد، بهترین بازیکن خارجی متریکا از نظر نتایج فنی نیز تا این هفته است. او در 19 بازی 1709 دقیقه برای استقلال بازی کرد (بیشترین دقایق بعد از مهدی پور و سلمانی) و میانگین امتیاز او برای متریکا 7.13 (از 10) بود. در تیم استقلال فقط مهدی پور و حسین زاده نتایج بالاتری نسبت به یمگا دارند و در مجموع تنها هشت بازیکن لیگ برتری امتیازات بهتری نسبت به این بازیکن دارند که همگی ایرانی هستند. اسماعیلی فر (سپاهان)، صادقی (گل گهر)، نورافکن (سپاهان)، مهدی پور (استقلال)، ترابی (پرسپولیس)، علیچاه (پرسپولیس)، عالیشاه (پرسپولیس)، اکبری (تراکتور) و حسین زاده (استگل) در رده‌بندی سه تیم برتر قرار گرفتند. شاخص دارند به این ترتیب کوین یامگا در رده نهم جدول بازیکنان، بالاترین رتبه را در بین خارجی های لیگ دارد. گئورگی گلسیانی (سپاهان) در رده پانزدهم، گادوین مانچا (مس رفسنج) در رده بیست و دوم و لوسیانو پریرا (فولاد) در رده بیست و نهم دیگر خارجی هایی هستند که در بین 30 بازیکن برتر لیگ ایران قرار دارند. یامگا در این فصل سه بار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده است که در هر 90 دقیقه 1.7 شوت زده، 0.9 شوت در چارچوب بوده که نشان از دقت بالای او دارد. یمگا در هر دو بازی میانگین یک گل به ثمر رسانده است و اگر در دربی روز پنجشنبه تهران گلزنی کند، اولین گلزن خارجی تاریخ استقلال در دربی خواهد بود. استقلالی ها برخلاف پرسپولیس که در دربی با ترائوره، ایمون زاید، بنگستون و بشار رسن در دربی گلزنی کردند، هنوز در دربی گلزنی نکرده اند و این عنوان در انتظار بهترین بازیکن خارجی این فصل لیگ است.

دیدگاهتان را بنویسید