جزئیات تغییرات عوارض از طرح ترافیک شهری


ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890073

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نحوه اجرای تغییرات و هزینه های مربوط به عوارض در طرح ترافیک پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مجتبی شفیعی حدود تغییر در اجرای طرح ترافیک شهر تهرانوی تصریح کرد: طرح ترافیک در حال اجرا پیشرفته تر، عادلانه تر و هوشمندتر از طرح های قدیمی است. اما اشکالاتی وجود دارد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه نسل های جدید اجرای طرح ترافیک و روش های مدیریت ترافیک دائما در حال به روز شدن است و شهرداری تهران نیز باید به سمت آن حرکت کند، افزود: تیمی بر اساس نظر شورای ترافیک شهر تهران از گروه همکاران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تشکیل شد.

26776160 b396 4e44 9832 44f200dc3c20 خبر خاکستری

شفیعی درباره تکلیف این تیم گفت: این تیم در حال کار بر روی طرح جدید هستند تا بتوانند این طرح جدید را به طرحی منصفانه نزدیک کنند. قیمتی که برای طرح ترافیک از مردم گرفته می شود، نوعی هزینه شهری محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ دریافتی باید متناسب با میزان عوارضی باشد که یک خودرو برای شهر ایجاد می کند، افزود: عوارض طرح ترافیک بر اساس زمان، مکان و ایجاد آلودگی متغیر باشد و برای شهر عدد ثابتی در نظر گرفته نشود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: به همین دلیل تلاش می شود این پروژه به سمت پویایی شدن عوارض عوارض سوق داده شود. ترافیک در شهر دائما در حال تغییر است. به عنوان مثال، در زمان ها و مکان هایی که ترافیک حیاتی است، باید عوارض را تغییر داد تا مردم ترغیب به ترک شبکه جاده ای شوند.

به گزارش سایت شهر، شفیعی این مطلب را گفته است باید میزان عوارض در جاده های خصوصی کاهش یابد، افزود: همچنین اثرات روزهای آلوده بیشتر نسبت به روزهای عادی باید تغییر کند یا برعکس. به هر حال تیمی از کارشناسان منتخب روی این موضوع کار می کنند و امیدواریم تا پایان شهریور ماه، طرح اولیه برای تصویب به شورای عالی ترافیک تهران ارائه شود. در صورت تصویب این طرح از سال آینده اجرایی می شود.


اخبار مرتبط؛

دیدگاهتان را بنویسید