ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890073
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نحوه اجرای تغییرات و هزینه های مربوط به عوارض در طرح ترافیک پایتخت را تشریح کرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مجتبی شفیعی حدود تغییر در اجرای طرح ترافیک شهر تهرانوی تصریح کرد: طرح ترافیک در حال اجرا پیشرفته تر، عادلانه تر و هوشمندتر از طرح های قدیمی است. اما اشکالاتی وجود دارد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه نسل های جدید اجرای طرح ترافیک و روش های مدیریت ترافیک دائما در حال به روز شدن است و شهرداری تهران نیز باید به سمت آن حرکت کند، افزود: تیمی بر اساس نظر شورای ترافیک شهر تهران از گروه همکاران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تشکیل شد.
![جزئیات تغییرات عوارض از طرح ترافیک شهری خبر خاکستری 26776160 b396 4e44 9832 44f200dc3c20 خبر خاکستری](https://newsroom.dana.ir/content/upload/26776160-b396-4e44-9832-44f200dc3c20.jpg)
شفیعی درباره تکلیف این تیم گفت: این تیم در حال کار بر روی طرح جدید هستند تا بتوانند این طرح جدید را به طرحی منصفانه نزدیک کنند. قیمتی که برای طرح ترافیک از مردم گرفته می شود، نوعی هزینه شهری محسوب می شود.
وی با تاکید بر اینکه مبلغ دریافتی باید متناسب با میزان عوارضی باشد که یک خودرو برای شهر ایجاد می کند، افزود: عوارض طرح ترافیک بر اساس زمان، مکان و ایجاد آلودگی متغیر باشد و برای شهر عدد ثابتی در نظر گرفته نشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: به همین دلیل تلاش می شود این پروژه به سمت پویایی شدن عوارض عوارض سوق داده شود. ترافیک در شهر دائما در حال تغییر است. به عنوان مثال، در زمان ها و مکان هایی که ترافیک حیاتی است، باید عوارض را تغییر داد تا مردم ترغیب به ترک شبکه جاده ای شوند.
اخبار مرتبط؛