جزئیات جدید متن اصلاح شده آیین نامه طبقه بندی معلمان

در متن اصلاحی آیین نامه نظام رتبه بندی معلمان تعدادی از معلمان از رتبه بندی حذف شدند که اعتراض معلمان را در پی داشت.

متن اصلاح شده آیین نامه رتبه بندی معلمان منتشر شد که به شرح زیر است:

جزئیات جدید متن اصلاح شده آیین نامه طبقه بندی معلمان
تازه منصوبان (کارکنان و استخدام شدگان به موجب قانون خاص) از دریافت عنوان محروم نیستند اما از اصلاحیه ماده خبری نیست. 5 که کسب عنوان را برای معلمان جدید سخت می کرد.

ماده 5

آزمودنی هایی که پس از اولین ارزیابی نمی توانند حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه تربیت معلم (150 امتیاز از مدرک عمومی، 140 امتیاز از مدرک تخصصی، 120 امتیاز از صلاحیت حرفه ای و 50 امتیاز (از 200 مورد نیاز) را کسب کنند. سابقه و مجموعاً 470 مورد) از تاریخ عدم احراز عنوان به مدت یک سال یک عنوان آموزشی اضافی به آنان تعلق می گیرد.

در این شرایط معلمان جدید زیادی از مهرماه سال گذشته در رتبه آموزشی معلم قرار گرفتند و تا مهرماه امسال فرصت دارند امتیاز لازم برای کسب این عنوان را کسب کنند.

این افراد مشمول رتبه بندی نمی شوند، کارمندان انتصابی و منتقل شده، کارمندان انتصابی مدارس غیردولتی (به استثنای مدیر و معاونی که از آموزش و پرورش حقوق می گیرند)، به دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی منتقل شده اند.

کلیه افرادی که از بیش از یک صندوق مزد دریافت می کنند، افرادی که در مرخصی بدون حقوق هستند و افرادی که برای تحصیل گمارده شده اند، محروم از نیروی مازاد یا در اختیار مدرسه شناخته نمی شوند.

این مقاله تغییر نکرده است

کلیه استخدام شدگان جدید (به استثنای مشمولان خدمت و مشمولان قوانین خاص) به صورت پیمانی استخدام می شوند و وضعیت آنها منوط به کسب امتیاز رتبه مربی معلم و رعایت سایر قوانین قابل اجرا خواهد بود و ارزشیابی آنها پس از آن انجام خواهد شد. دو دوره ارزیابی سالانه انجام خواهد شد.

الزام اعمال رتبه به داشتن حداقل دو سال سابقه خدمت پس از دریافت رتبه برای کارکنان شاغل که بر اساس قانون آموزش و پرورش بازنشسته می شوند حذف شد.

با توجه به اصلاح تبصره 3 هنر. 3 نداشتن کد کار مشکلی برای کسب رتبه ایجاد نمی کند.

برای جدیدالورود شرط تجدید نظر در رده های اداری طبق قانون مدیریت کارکنان کشوری حذف شد.

دیدگاهتان را بنویسید