جزئیات درگذشت «شالیر رسولی». روز جدید

جزئیات درگذشت «شالیر رسولی».  روز جدید

روز جدید این روزها نام شالیر رسولی، شیر زن مریوان که در جریان درگیری با شرور متجاوز جان باخت، نماد پاکی و شجاعت در این شهر شده است. روز پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر این زن 36 ساله تعداد زیادی از مردم شهرستان با پلاکاردهایی در محکومیت خشونت علیه زنان شرکت کردند و خواستار مجازات هر چه سریعتر متهم شدند. اندکی پس از آن، روابط عمومی دادگستری استان کردستان از برگزاری جلسه فوق العاده و ویژه این پرونده خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه حجت الاسلام سید حسین حسینی قاضی عالی کردستان از دستگیری متهم با قرار بازداشت موقت خبر داد و به رئیس قاضی و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان دستور پیگیری سریع و دقیق موضوع را صادر کرد. بررسی ابعاد مختلف این حادثه به گزارش پایگاه خبری خرداد، وی همچنین دستور رسیدگی فوق العاده به پرونده در دادگاه کیفری استان را صادر کرد و افزود: پرونده این حادثه توسط بازپرس و دادستان مریوان مورد رسیدگی قرار گیرد. به سرعت و از کار افتاده بر اساس این گزارش، حادثه جان باختن زن 36 ساله مریوانی به نام شالیر رسولی، 23 شهریورماه سال جاری رخ داد. به گزارش روابط عمومی دادگستری کردستان، آن روز یکی از اراذل و اوباش مریوان اقدام به گروگان گیری و حمله به شالیر رسولی، زنی اهل روستای چشمیدر کرد و او را از طبقه دوم ساختمان به پایین پرتاب کرد. مجروح شد و سرانجام شامگاه پنجشنبه 27 شهریور بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان کوثر سنندج جان باخت.

یکی از همسایه های زن جوان از جزئیات این ماجرا می گوید: شلیر مادر دو فرزند بود و سال ها در همسایگی متهم زندگی می کرد. همسرش در اقلیم کردستان کار می کرد و تابستان ها برای کار به آنجا می رفت تا مخارج زندگی شان را تامین کند و او در خانه نبود. شلیر با همسر متهم که همسایه آنها بود روابط دوستانه ای داشت و حتی چندی پیش که همسر متهم مریض شد شلیر آن زن را به بیمارستان برد و از او مراقبت کرد و همچنین درباره روز حادثه می گوید: حوالی یک بامداد، زمانی که شلیر در خانه آنها بود. متهم با او تماس می گیرد و با گریه می گوید که همسرش مریض است و درخواست کمک می کند. زن جوان با شنیدن این سخنان برای کمک به دوستش به منزل متهم که در طبقه دوم یک ساختمان بود رفت. شلیر وقتی وارد خانه می شود متوجه می شود که خبری از همسر متهم نیست و این مرد به او دروغ گفته است تا او را به خانه اش بکشاند. در آن زمان زن جوان تصمیم گرفت از خانه خارج شود اما همانطور که متوجه شدیم متهم مانع او شد و در را قفل کرد و قصد حمله به او را داشت و زن جوان را گروگان گرفت اما شلیر در مقابل او مقاومت کرد و با او درگیر شد و در نهایت سقوط کرد. از پنجره طبقه دوم خانه.

وی ادامه داد: متأسفانه شلیر در کوچه سقوط کرد و سرش به زمین خورد و دچار آسیب مغزی شد و مردم با شنیدن سر و صدا قبل از فرار متهم را محاصره کردند و سپس ماجرا به پلیس گزارش شد و متهم به در حضور ماموران بازداشت شد. زن جوان به بیمارستان منتقل شد اما متأسفانه به دلیل شدت ضربه وارده به سر جان باخت. به گفته یکی از همسایه های آن مرحوم، متأسفانه پس از این ماجرا شایعاتی به گوش می رسد که درد دل خانواده شلیر را بیشتر می کند، اما با فاش شدن حقیقت، همه ماجرا و رشادت های زن جوان را درک می کنند و این مشکل دامن می زند. احساسات عمومی ساکنان مریوان است و اکنون تنها درخواست آنها این است که هر چه سریعتر به این پرونده رسیدگی شود و عامل مرگ زن جوان به مجازات برسد. بعدازظهر پنجشنبه مراسم خاکسپاری این زن برگزار شد و بسیاری از مردم شهرستان در این مراسم حضور یافتند و دادستان مریوان به مردم قول داد که درخواست آنها محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید