جزئیات طرح تعویض پلاک خودرو در منزل

جزئیات طرح تعویض پلاک خودرو در منزل

ناظر پلیس راهور فرجا گفت: یکی از خوبی هایی که پلیس در اختیار شهروندان قرار داده موضوع تغییر شماره ثبت خانه است.

ناظر پلیس راهور فرجا گفت: 85 درصد از فرآیند تعویض پلاک به صورت آنلاین و تنها 15 درصد خدماتی مانند بررسی مدارک به صورت حضوری انجام می شود.

به گزارش مهر، سردار سید کمال هادیان فر فرمانده انتظامی راهور فرجه در خصوص خدمات شماره گذاری درب ها گفت: یکی از خوبی هایی که پلیس در اختیار شهروندان قرار داده تعویض پلاک درب ها است.

وی افزود: زمانی که افراد برای انتقال خودرو به سایت پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه می کنند، پس از انتقال به درگاه پرداخت عوارض و مالیات، نوبت به آنها داده می شود. در این مرحله شهروندان سه انتخاب دارند که عبارتند از مراجعه حضوری، خدمات اینترنتی و در نهایت خدمات شماره گذاری.

وی ادامه داد: در انتخاب دوم که خدمات اینترنتی را ارائه می دهد، 85 درصد فرآیند به صورت آنلاین و تنها 15 درصد خدمات از جمله بررسی برخی مدارک به صورت حضوری انجام می شود.

رئیس پلیس راهور فراجه در مورد خدمات شماره گذاری درب نیز گفت: این قسمت از خدمات پلیس راهور فراجه برای جانبازان و معلولینی است که مراجعه حضوری به آنها سخت است.

سردار هادیان فر افزود: در حال حاضر 30 تیم به صورت پایلوت مشغول ارائه خدمات تعویض پلاک در منزل در تهران هستند.

هزینه تغییر شماره ثبت در منزل

سردار هادیان فر در خصوص مسائل سامانه نیز گفت: اگرچه در حال حاضر مشکل سیستمی خاصی نداریم، اما در مسیر بهبود فرآیندها هستیم و فعلاً دعوت های محدودی از شهروندان می پذیریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر تیم تنها 10 تا 15 دعوت نامه و درخواست از شهروندان دریافت می کند، گفت: این در حالی است که تقاضای زیادی از سوی شهروندان برای استفاده از این نوع خدمات وجود دارد.

رئیس پلیس راهور فرجا با اشاره به اینکه در حال حاضر اکیپ های تعویض پلاک در منزل به غیر از حدود 400 هزار تومان پولی از مردم دریافت نمی کنند که مربوط به قیمت خود پلاک است، گفت: ما از مردم پولی دریافت نمی کنیم. منتظر حمایت سازمان از حقوق کاربران برای ارائه این سرویس هستند. قیمت گذاری کنید تا برای سرویس دهنده به صرفه باشد و حداقل 15 تا 20 درصد سود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در صورت تثبیت این قیمت گذاری شاهد توسعه آن در سراسر کشور خواهیم بود، گفت: ارائه چنین خدماتی به نفع مردم بوده و امری جدی تلقی می شود.

سردار هادیانفر به موضوع استفاده از شماره ثبت سوم اشاره کرد و گفت: بخشی از شماره ثبت خودروها ارز دارد و نوعی وابستگی به کشورهای خارجی ایجاد می کند. در صورت رفع مشکل استفاده از شماره ثبت سوم، تغییر شماره ثبت به حداقل می رسد و این مشکل حل می شود.