جزئیات نحوه دستگیری عاملان پرونده سکه ثامن / پیامک پلیس به قمار اصلی

ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795742

رئیس پلیس فتا تهران از ارسال پیامک هشدار به قماربازانی که بار اولی هستند خبر داد و گفت: میزان برداشت از حساب اینترنتی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا استان تهران گفت: با اقدامات انجام شده 90 درصد جرایم سایبری در سال جاری انجام شد.

وی افزود: در حوزه طبقه بندی فایل ها و تنظیم رمز پویا، فایل های مربوط به برداشت آنلاین حساب کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس پلیس فتای تهران گفت: امسال تعداد پرونده های انصراف کمتر از سال گذشته است، اما در بحث کلاهبرداری اینترنتی و کد ارزی شاهد افزایش جزئی پرونده ها بوده ایم.

گودرزی درباره پرونده سکه ثامن گفت: این پرونده در همان ابتدای دادگاه رسیدگی و مرد اصلی دستگیر شد، بنابراین پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده و تشریفات قانونی در حال انجام است و منتظر رسیدگی دادگاه هستیم. تصمیمات.”

وی ادامه داد: مرکز پایش و تشخیص و پیشگیری به طور مستمر در فضای مجازی در حال گشت زنی است و در صورت کشف کوچکترین جرم، موارد تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

رئیس پلیس فتا تهران با بیان اینکه شعبه های قمار در خارج از کشور فعال هستند، تصریح کرد: تعدادی از این افراد دستگیر شده اند و به افرادی که در خارج از کشور فعالیت مجرمانه دارند نیز تذکر داده ایم. مردم باید بدانند در هر کجای دنیا که باشند، پلیس، قوه قضائیه و حکومت جمهوری اسلامی ایران اموالی را که به تاراج برده اند از مردم پس خواهند گرفت.

گودرزی ادامه داد: اولویت اول ما در بحث ملک برگشت وجوه به حساب آقایان بود. گرچه هر دو طرف قمارباز مقصرند، اما اگر فردی به دلایلی در قمار فریب خورد و در این راه شکست خورد، راه را برای شکایت او به پلیس باز کرده ایم تا پس از تعقیب، اموالش به دست او برسد.

وی گفت: افرادی که برای اولین بار وارد قمار شده اند با توافق دادستان کل کشور به آنها امتیاز داده ایم و آن این است که در این مرحله به مردم پیامک می دهیم که تحت نظر پلیسی و قضایی هستند و در صورت عدم انجام وظیفه طبق قانون با آنها رفتار خواهد شد.

باید بگویم؛ شرکت آریو پرگاس آیلین که توسط فرهاد زاهدی فر با عنوان سکه ثامن اداره می شود، از سال 95، معاملات انتقال پول شنبه طلایی، معاملات اونس جهانی، گشایش اعتبار و ال سی، واردات و صادرات در بازار سکه و طلا فعالیت می کند. کالاهای مجاز، وام‌ها و اعتبارات ارزی و واقعی تقریباً از تمامی بانک‌های خارجی و داخلی شروع شد.

وی در شهریور 1397 با عدم پاسخگویی به مصرف کنندگان و واریز وجه نزد مصرف کنندگان اقدام به فریب مردم نمود.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی سابق قوه قضائیه در هجدهمین نشست خبری پرونده سکه ثامن در تاریخ 24 دی ماه 96 از صدور رای بدوی خبر داد و گفت: یک هزار و 60 ریال بابت ضبط اموال برای متهمان محکوم شده است. .

وی گفت: 2 میلیارد ریال از کل معافیت ها قبل از صدور حکم به متهمان مسترد شده است.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین متهم اصلی این پرونده به اتهام کلاهبرداری به یک میلیارد و 550 میلیون و 60 هزار و 444 ریال جزای نقدی و به اتهام پولشویی به مبلغ یک میلیارد و 4 میلیون و 40 هزار و 4 ریال جزای نقدی محکوم شد. «دولت محکوم به فناست.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: این پرونده 4 جلد و 4000 صفحه و حکم صادره 2 صفحه بود، اما از آنجایی که حکم غیر قطعی است هویت متهم اعلام نمی شود و هویت متهم پس از صدور حکم اعلام می شود. حکم نهایی است.»

اسماعیلی در بیست و پنجمین نشست خبری 15 اردیبهشت ماه نیز اعلام کرد که به زودی حکم این پرونده بسیار مشکوک صادر خواهد شد.

13 خرداد 1395 وکیل مقتول پرونده سکه ثامن از صدور رای قطعی این پرونده در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی مسعودی مقام خبر داد.

کوهپایه زاده افزود: دادگاه تجدیدنظر با تایید اصل حکم متهم پس از پایان دوره حبس به ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید و دو سال محرومیت از کار مرتبط با ارز، طلا، سکه و سایت های اینترنتی محکوم شد. کسب و کار سایبری در دادگاه محکوم شده است.

وی ادامه داد: بر اساس رای قطعی فرهاد زاهدی فر متهم ردیف اول پرونده سکه ثامن به ۱۵ سال حبس تعزیری، دو سال تبعید و محرومیت از منصب با رای قطعی دادگاه تجدیدنظر محکوم شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید