جزئیات نهایی رتبه بندی معلمان منتشر شد

جزئیات نهایی رتبه بندی معلمان منتشر شد

رضا مرادصحرایی گفت: کنکور 1402 یکی از مسائل مبرم نظام و آموزش و پرورش است چرا که اهمیت کنکور به دلیل نقشی که در ارتقای آموزش و پرورش دارد کمتر از رتبه نیست، بلکه موضوعی است که مهم است و باید به آن توجه شود این است که زیرساخت های امتحانات نهایی را همانطور که انتظار می رود فراهم کند.

وزیر موقت آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه هفتم بسیار مهم است و این برنامه باید برای یک نظام آموزشی بسیار قوی برنامه ریزی شود تا در اجرای آن مشکلی نداشته باشیم. روح برنامه هفتم بر اساس نظم و انضباط است. بنابراین در نظام آموزشی همه کارکنان باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی گفت: در برنامه هفتم طوری برنامه ریزی می کنیم که 50 درصد دانش آموزان به سمت جریان های فنی و حرفه ای هدایت شوند. ایجاد تحول بدون حضور معلمان امکان پذیر نیست، بنابراین باید ارتباط بین نظام آموزشی و معلمان را تقویت کنیم.

وزیر موقت آموزش و پرورش برخی از اهداف دنبال شده در برنامه هفتم، پر کردن شکاف ادراکی، عاطفی و شناختی معلمان و دانش‌آموزان، لزوم انحراف 50 درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای، لزوم تغییر برنامه درسی را بررسی کرد. و کاهش حجم را از جمله اهداف درس، کمک گرفتن از خانواده ها در امر آموزش، پیوند مدارس، مساجد و منازل به یکدیگر، آموزش با روش های ترکیبی و جذب 11 هزار معلم عنوان کرد.

رتبه بندی به عنوان یکی از مهم ترین طرح های آموزش و پرورش این روزها بسیار مطرح است و از یک سو نمایندگان اعلام می کنند بهترین طرح را تصویب کرده اند و همه جوانب آن را دیده اند اما از سوی دیگر شاهد هستیم. که هنوز مشکلاتی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد.

از سوی دیگر معلمان مطالبات صنفی دیگری نیز دارند که باید به آنها رسیدگی شود تا شاهد تکرار حادثه تلخ عدم پرداخت حقوق معلمان در شب بیرم نباشیم. رتبه بندی نیز برای معلمان و مستمری بگیران در آموزش و پرورش یک اصل مهم تلقی می شود چرا که می تواند درآمد و حقوق و مزایای آنان را در این وضعیت بد اقتصادی بهبود بخشد و از نظر معیشتی کمک بزرگی به خانواده معلمان باشد.

از یک سو نمایندگان مردم بر حمایت از معلمان اصرار دارند اما از سوی دیگر شاهد هستیم که دولت در تامین منابع برای معلمان مشکل دارد. اما برخی از نمایندگان مجلس معتقدند دولت باید مصوبه یکسان سازی و همچنین رتبه بندی معلمان را به درستی اجرا کند.

با علی اصغر هانی نماینده شاهرود و میامی در شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق درباره وضعیت آموزش و پرورش و مطالبات معلمان گفتگویی ترتیب دادیم. وی در این گفتگو به بیان نکات مهمی در خصوص مطالبات معلمان و نحوه پیگیری آن از سوی مجلس پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید