جزئیات پایان سال عید کارمندان/ چه کسانی مشمول کمک هزینه عائله مندی 400 هزار تنی می شوند؟

جزئیات پایان سال عید کارمندان/ چه کسانی مشمول کمک هزینه عائله مندی 400 هزار تنی می شوند؟

روز جدید : بر اساس مصوبه هیأت وزیران، مبلغ قطعی 16 میلیون ریال در ارتباط با دوره تمام وقت سال 1400 به عنوان پاداش پایان سال (عید) بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب 1398 به کارکنان پرداخت می شود. اجرایی.

با تصویب هیأت وزیران، دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران، به آنها اجازه داده شد تا کارکنان خود (رسمی، دائمی، پیمانی، رسمی، قراردادی و موقت) و اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات تمام وقت (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار)، مبلغ ثابت 16 میلیون ریال نسبت به کار تمام وقت در سال 1400 به عنوان پاداش پایان سال (عید) در بهمن ماه امسال. سال برای پرداخت از بودجه مصوب دستگاه های اجرایی.

همچنین علاوه بر میزان عیدی موضوع مصوبه به منظور حمایت از خانواده، به مشمولان این مصوبه مبالغ زیر از سوی مرجع پرداخت عیدی به شرح زیر پرداخت خواهد شد:

– زوجه مبلغ قطعی 4 میلیون ریال

– برای هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت یک میلیون و 500 هزار ریال

پرداخت پاداش پایان سال (عیدی) به کارکنان خریدار خدمات، پیمانی و موقت، به تناسب خدمات تمام وقت آنان در سال 1400، در هر صورت میزان عیدی این افراد کمتر از 50 درصد نخواهد بود. .

همچنین میزان پاداش پایان سال (عیدی) مستمری بگیران، مستمری بگیران، مزایای از کارافتادگی، حق بیمه وراث کارکنان متوفی مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی و همچنین ایثارگران و ازکارافتادگان کلی جانبازان حسب مورد به مبلغ قطعی 16 میلیون ریال از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط پرداخت می شود.

عیدی مستمری بگیران زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشور که حق بیمه خانواده، کودک و بیمه سلامت آنها در سال 1400 توسط این صندوق پرداخت شده است، ممکن است توسط این صندوق پرداخت شود و سایر موارد غیر مشمول این وجوه از محل وام به دستگاه اجرایی. به سازمان یا شرکت دولتی مربوطه پرداخت شده است.

لازم به ذکر است که کار نیمه وقت بانوان از نظر اجرای این مصوبه به صورت تمام وقت در نظر گرفته شده و معلمان نیز متناسب با ساعات تدریس مشمول این مصوبه خواهند شد.

همچنین شرکت های دولتی موظفند از پرداخت مبلغی تحت عنوان عیدی یا عناوین مشابه علاوه بر مبلغ مذکور به مدیران و اعضای هیأت مدیره خودداری کنند و سازمان حسابرسی یا بازرسان قانونی شرکت ها موظفند. نظارت لازم را اعمال و تخلفات را گزارش کند.

دیدگاهتان را بنویسید