چه کسانی مشمول افزایش مستمری می شوند؟

چه کسانی مشمول افزایش مستمری می شوند؟

حقوق بازنشستگان مبلغی است که ماهانه تا پایان عمر به افرادی که واجد شرایط بازنشستگی هستند داده می شود. حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن میانگین ارزش دو سال آخر درآمد که دارای کسر بازنشستگی است محاسبه می شود. حقوق مستمری بگیر فاکتورهایی دارد از جمله شرط سنی و داشتن سابقه معین که شرط برقراری این حقوق است.1401 حقوق مستمری بگیر برای افراد مختلف متفاوت است و کمک هزینه بازنشستگی نیز متفاوت است. حقوق بازنشستگی بیمه 1401 مبلغی کمتر از حقوق مستمری بگیران کشور است.

رئیس کل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سال 1400 منابع دولتی لازم را نداشتیم و از شرکت ها پول خرج کردیم و در سال 1401 پیگیری می کنیم تا هماهنگی ها و مقدمات لازم را انجام دهیم. از مطالبات معوق 99 برای تضمین وام.

زاهدی وفا سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با بررسی های انجام شده و تامین اعتبارات، حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سایر رده ها بر اساس سقف شورای عالی کار اصلاح می شود.

خبر جدید برای بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در رابطه با تناسب گفت: در سال 1400 منابع لازم دولت را نداشتیم و از شرکت ها پول خرج کردیم و در سال 1401 پیگیری خواهیم کرد تا اقدامات و تمهیدات لازم را انجام دهیم. همزمان پرداخت مطالبات معوق سال 99 بابت وام های تضمین شده نیز دنبال می شود.

محمد اسکندری در دیدار با مدیران کانون های بازنشستگی در رابطه با خدمات درمانی و اجتماعی گفت: برخی از خدمات اجتماعی و درمانی در اساسنامه صندوق جزو تعهدات ذاتی صندوق تعریف نشده است، اما صندوق کشوری با تمام قدرت آن نظارت و حل مشکلات بازنشستگان است.

وی افزود: سال گذشته (1400) 750 میلیارد وصول و حدود 2 میلیارد و 243 میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی درمان پرداخت شد و امسال یک میلیارد و 800 میلیارد تومان است و تاکنون 4 هزار و 100 میلیارد تومان پرداخت شده است. در همان زمان، مقررات تحت هنر. 85 از خدمات کشوری که این روزها تقدیم دولت می شود.

وی در رابطه با سهمیه بندی گفت: در سال 1400 منابع لازم دولت را نداشتیم و از شرکت ها پول خرج کردیم و در سال 1401 پیگیری خواهیم کرد تا مقدمات لازم را انجام دهیم. همزمان پرداخت مطالبات معوق 99 بابت تامین اعتبارات در حال پیگیری است.

وی افزود: آیین نامه پرداخت هدایا و کمک های اجتماعی هم اکنون در دست تدوین است که پیش بینی می شود حداقل 20 درصد از اعتبارات مستمری بگیران را شامل شود تا با کمک نمایندگان مجلس در بودجه لحاظ شود. بهره مندی مستمری بگیران از محصولات و تولیدات شرکت ها خواسته ای مشروع و در عین حال به نفع شرکت ها است. سعی می کنم از محصولات کفش ملی و پگاه و … برای مستمری بگیران با در نظر گرفتن تخفیف لازم بهره ببرم.

مدیرعامل صندوق در مورد وام و حق مناطق جنگی گفت: در رابطه با وام ازدواج فرزندان به هرکسی که اقدام کند پرداخت می شود و نیازی به بارگیری مجدد نیست. از مزایای مستمری بگیران در مناطق جنگی تعابیر مختلفی وجود دارد، برخی معتقدند که این حقوق شامل حال مستمری بگیران نمی شود.

اگرچه دولت تسلیم شد و از افزایش 38 درصدی حقوق مستمری بگیران غیرحداقل بگیر خبر داد، اما پرونده افزایش مستمری 1401 مستمری بگیر تامین اجتماعی بسته شد، اما تکلیف این گروه از مستمری بگیران با تعدیل آنها همچنان مبهم است. حقوق و دستمزد .

اگرچه دولت تسلیم شد و از افزایش 38 درصدی حقوق مستمری بگیران غیرحداقل بگیر خبر داد، اما پرونده افزایش مستمری 1401 مستمری بگیر تامین اجتماعی بسته شد، اما تکلیف این گروه از مستمری بگیران با تعدیل آنها همچنان مبهم است. حقوق و دستمزد .

در حال حاضر برخی از مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به نسبت دستمزد خود از این سازمان طلبکار هستند که اکثریت این مستمری بگیران از مستمری بگیران غیرحداقل طلب هستند.

یکسان سازی دستمزدها یکی از مطالبات معوق برنامه پنج ساله ششم توسعه بود که برای احیای نیروی کار بازنشستگان انبوه اجرا شد.

دیدگاهتان را بنویسید