چه کسانی مشمول افزایش دستمزد جدید می شوند؟

دولت که حقوق کارمندان و مستمری بگیران خود را 10 درصد افزایش داده بود سرانجام پس از حدود 7 ماه لایحه افزایش حقوق افراد غیرنظامی و لشکری ​​و مستمری بگیران را به مجلس تقدیم کرد که بلافاصله در صحن مجلس تصویب شد. حقوق مشمولان قانون خدمات کشوری و نیروهای مسلح تا 20 درصد افزایش می یابد.

این لایحه در عین حال پس از هفت ماه که بودجه 9 هزار میلیارد تومانی برای تعدیل حقوق کارکنان و مستمری بگیران در سال جاری در نظر گرفته شده بود به مجلس ارائه شد اما هنوز اجرایی نشده است.

چه کسانی مشمول افزایش دستمزد جدید می شوند؟

محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اکوایران اظهار کرد: این لایحه شامل کلیه افرادی است که از دولت حقوق می گیرند اعم از لشکری ​​و کشوری و مستمری بگیران، مستمری بگیران. کمیته کمک و رفاه

لایحه تناسب حقوق کارمندان دولت و مستمری بگیران لشکری ​​و لشکری، اساتید دانشگاه ها و کالج ها و مؤسسات تحقیقاتی و قضات را پوشش می دهد. نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، کارکنان کشوری و لشکری ​​سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار)، مستمری بگیران، مشمولان وظیفه و مشمولین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی خواهند بود. نیز از این لایحه بهره مند شوند.

همچنین کارکنان و مستمری بگیران وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا مؤسسات عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و کلیه مؤسساتی که شمول آنها در قانون مستلزم ذکر یا تصریح نام است، مانند شرکت ملی نفت ایران، سازمان توسعه و نوسازی صنعت ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی مشمول این قانون هستند.

بر این اساس کلیه مستمری بگیران و مستمری بگیران دستگاه های دولتی و اجرایی از جمله قانون کارمندان کشور مشمول افزایش حقوق می شوند.

فقط صندوق امداد وکلا و دفتریاران دادگاه (به کانون وکلا)، کانون سردفتران و دفتریاران که زیر نظر کانون وکلا هستند مشمول این افزایش حقوق نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید