جزئیات پروتکل برگزاری امتحانات حضوری مدارس

جزئیات پروتکل برگزاری امتحانات حضوری مدارس

روز جدید رئیس اداره سلامت جوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت گفت: مدرسه جایی است که همه سیاسیون نسبت به آن حساس هستند و به محض احساس نیاز به تغییر سیاست ها هستند. کسانی که در اطراف آنها به تصویب می رسند وارد عمل خواهند شد.

دکتر گلیل اردلان گفت: استفاده از ماسک توسط دانش آموزان و معلمان در بازدیدهایی که از مدارس انجام دادیم و در گزارشاتی که دریافت کردیم خوب و غیرقابل قبول بود که باید احراز شود. از طرفی حفظ فاصله فیزیکی ترجیحاً 2 متر و 4 متر فضا برای هر دانش آموز ضروری است.

وی با تشریح پروتکل های مبارزه با کرونا در مدارس، افزود: کلاس های فوق العاده حضوری نیز باید لغو شود و از حضور و غیاب، تردد و بازدیدهای مختلف از محیط مدرسه جلوگیری شود و استراحت بین ساعات مدرسه در حداقل ساعات ممکن باشد. و ساعت شروع و پایان مدرسه باید باشد.«برای جلوگیری از حرکت و ازدحام همزمان آنها، صندلی، نیمکت و رایانه باید طوری قرار داده شود که دانش آموزان حداقل دو متر از هم فاصله داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش توصیه‌های بهداشتی والدین گفت: به این ترتیب والدین راه‌های پیشگیری از کووید 19 را یاد می‌گیرند و در صورت ابتلا یا داشتن علائم، دانش‌آموزی به مدرسه اعزام نمی‌شود. از سوی دیگر، مدرسه باید از قبل برنامه ای برای مراقبت از دانش آموزان و کارکنان مشکوک به این بیماری داشته باشد.

اردلان همچنین بر شستن مکرر دست ها در محیط مدرسه، استفاده از مواد ضدعفونی کننده الکلی برای افراد حاضر در مدرسه و سایر افراد تاکید کرد. و افزود: پرسنل خدماتی نیز هنگام کار باید از لباس محافظ، ماسک و دستکش استفاده کنند. دانش آموزان باید وسایل شخصی برای استفاده خود داشته باشند و گچ یا ماژیکی که معلم و دانش آموزان استفاده می کنند باید جدا باشد و در صورت امکان از گچ یا ماژیک شخصی استفاده کنند.

وی افزود: به طور کلی علاوه بر پروتکل های اعلام شده، بر پروتکل هایی مانند فاصله گذاری اجتماعی ایمن، تهویه هوا، شستن دست ها و استفاده از ماسک تاکید ویژه داریم.

رئیس اداره نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر کسب رتبه سوم مدارس خلاف پروتکل های بهداشتی گفت: از این مشکل اطلاعی ندارم. اما این آمار از سوی دفتر ما منتشر نشده است اما به هر حال ما در سراسر کشور نظارت و نظارت زیادی داریم و همکاران و آموزش و پرورش مدارس را کنترل می کنند. چک لیست های ما دارای محدودیت امتیازی است که در صورت کمتر شدن نتیجه از این حد و در صورت عدم رعایت دستورات توسط آموزشگاه، حوزه آموزشی و ستاد کرونا اقدامات و مداخلات لازم را انجام خواهند داد.

وی برای دانش آموزانی که پس از بهبودی تاج می خواهند به مدرسه برگردند، تصریح کرد: دانش آموزی که بیماری را کامل کرده است باید به پزشک مرکز جامع سلامت مراجعه کند و پس از انجام آزمایش با نتیجه منفی به مدرسه بازگردد.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس تاکید کرد: زمان مراجعه این دانش آموزان به مدارس کمتر است و بیشتر توسط معلمان و کارکنان مدرسه کنترل می شوند و والدین کاملا توجیه می شوند و به دلیل کوتاه بودن زمان بازدید. این یک مشکل است برای آنها اتفاق نمی افتد. البته نمی توان گفت که دانش آموزان مقطع ابتدایی در بازدیدهای ما مشکلی نداشتند اما آموزش های لازم برای رعایت پروتکل ها به آنها داده شد تا خداوند سال تحصیلی امنی داشته باشد.

اردلان گفت: مدارس مکانی است که همه سیاستمداران نسبت به آن حساس هستند و به محض احساس نیاز به تغییر سیاست های اتخاذ شده پیرامون خود اقدام می کنند. تاکنون حدود 7 پروتکل از سوی همه ذینفعان نوشته شده است و همه دغدغه این موضوع را دارند و تلاش می کنند بهترین کار را در این زمینه انجام دهند.

وی درباره امتحانات ترم اول دانشجویان نیز گفت: بدیهی است که آزمون ها پروتکل خاص خود را دارد که مانند یک مرکز تجمع است. برخی از دانش آموزان غربالگری می شوند تا مطمئن شوند که بیماری خاصی ندارند و در بدو ورود از نظر علائم و نشانه ها بررسی می شوند و خود گزارش می دهند.

اردلان در این خصوص افزود: استفاده از نقاب و فاصله اجتماعی و حداقل زمان ممکن برای امتحانات، برگزاری امتحان در اتاق ایزوله توسط دانش آموز علامت دار و …. تمام اقدامات لازم در این زمینه که مدیران مدارس از آن مطلع هستند وجود دارد.

وی گفت: همچنین از دانش آموزان می خواهیم به محض پایان امتحان به منزل مراجعه کرده و از حضور، دست مالیدن و در آغوش گرفتن خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید