جزییات جلوگیری از حضور رسول خادم و پرویز پرستویی در زورخانه قزوین!

جزییات جلوگیری از حضور رسول خادم و پرویز پرستویی در زورخانه قزوین!

روز جدید قرار بود عصر دوشنبه رسول خادم در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم زورخانه در شهر قزوین شرکت کند اما مسئولان اجازه ندادند این مراسم با حضور خادم برگزار شود.

رضا لایق مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در خصوص حادثه رخ داده برای رسول خادم در قزوین به «اعتماد» گفت: این تصمیم به دستور استاندار و حراست استانداری قزوین گرفته شده است.

رضا لایق مربی تیم ملی کشتی آزاد در المپیک لندن و ریو صبح سه شنبه در صفحه اینستاگرام خود از بسته شدن درب انباری در قزوین برای رسول خادم نوشت. لائق از نزدیکان رسول خادم نوشته است: تاریخ تکرار شده است. در زندان را به روی رسول خادم بستند. رسول خادم با قطع برنامه به دعوت خانواده شهید اسدی به منزل شهید قزوین رفت. در این مراسم جمعی از پیشکسوتان، ورزشکاران و علاقمندان زرهانه نیز دعوت شده بودند که متاسفانه مراسم لغو شد.

این خبر موجی از واکنش های کاربران را در شبکه های اجتماعی و رسانه ها به دنبال داشت. رضا لائک در این خصوص به خبرنگار اعتماد گفت: خانواده اسدی خانواده شهدای مدافع حرم هستند. یک ماه و نیم پیش، دو ماه پیش برادر شهید اسدی از آقای خادم برای برگزاری مراسم یادبودی در زورخانه دعوت کرد که روی دیوار آن عکس این شهید بزرگوار نصب شده است. در آن زمان متاسفانه دوستانی که در قزوین بودند یک سری اتفاقات را رقم زدند و متأسفانه قرار نبود این اتفاق بیفتد.» مربی سابق کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که این دوستان جایگاه ویژه ای دارند، گفت: بله! به نهادهای نظارتی و غیره».

لائق ادامه داد: بار دیگر با دعوت برادر بزرگوار این شهید با آقای خادم روز دوشنبه ساعت 21 در زورخانه شهدای قزوین حضور یافته و آقای خادم در آنجا تمرین خواهند کرد. صبح به اقوام اطلاع دادیم و تلفنی اطلاع رسانی شد. به اطلاع پیشکسوتان و هواداران آقای خادم که دوست دارند با ایشان تمرین کنند. حوالی ظهر بود که برادر شهید با من تماس گرفت و گفت فضای قزوین خیلی خراب است و مدام با ما تماس می گیرند و می پرسند هدف از حضورشان چیست؟ چرا به قزوین می آید؟ این برنامه باید متوقف شود و غیره. پرسیدیم کی زنگ زد؟ وی پاسخ داد که رئیس هیئت زرهانه گفته است که به من فشار آورده اند تا این برنامه انجام نشود. با رئیس کمیته صحبت کردم و ایشان گفتند استاندار قزوین و حراست استانداری با من تماس گرفتند و گفتند که این برنامه اجرا نشود و گفت امشب زورخانه را ببندید!

لائق همچنین گفت: «وقتی این را به من گفت، به برادر این شهید بزرگوار اطلاع دادم و ایشان شخصاً نزد استاندار قزوین رفتند و گفتند که آقای خادم از طرف خانواده ما دعوت شده است.» گفتند نه! او نباید بیاید، چون آقای پرویز پرستویی هم همراهش است و هر دو در شرایطی هستند که نمی توانند حضور پیدا کنند. بعد هم گفتند امشب زورخانه را ببندید».

لائق افزود: مدیر این خواربارفروشی سعی کرد بقالی را باز نگه دارد چون به هر حال مهمانان زیادی دعوت کرده بودند اما طوری با من صحبت کردند که لطفا امشب نیایید چون نان ما نمی شوید. برشته شد.» وقتی به آقای خادم اطلاع دادند، گفت خوشحال نیستم خدای ناکرده حضور من خانواده یا گروهی را به دردسر بیاندازد. مربی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: با احترام از من خواستند که آنها را نبرم. به زرهانه اگر بیاوری مشکل حل می شود اولاً سعی کردند محل را ببندند اما ما به آنها اطمینان دادیم که نمی آییم و شما مهمان دعوت کرده اید و بروید برنامه را بردارید. آخر برنامه ای با حضور آقای خادم نبود.»

وی در پاسخ به این سوال که این برنامه چه بود و آیا قرار بود آقای خادم سخنرانی کند، گفت: برنامه خاصی نبود. او باید آنجا تمرین می کرد. اصلاً سخنرانی نمی کردند. در ورزش اصلا سخنرانی نمی کنند. مردم در زرهانه تمرین می کنند. آقای خادم خیلی جاها سر تمرین می رود. درست قبل از هر برنامه یک سری هماهنگی می کنند تا پیشکسوتان هم حضور پیدا کنند. به هر حال، این یک دارایی بزرگ است و بسیاری از مردم آن را دوست دارند. روز دوشنبه خیلی ها زنگ زدند و خوشحال بودند که رسول خادم می آید. می خواستند بیایند آقای هادیم و آقای پرستویی را ببینند. وگرنه اصلا برنامه خاصی نبود. این یک برنامه ورزشی بود.»

دیدگاهتان را بنویسید