جسد حسین عبدالبکی نیز با آزمایشات ژنتیکی تایید شده است


ساعت: 20:44
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841789

دادستان مرکز استان خوزستان گفت: هویت جسد حسین عبدالبکی، متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان کلانشهر آبادان نیز با آزمایش ژنتیک (DNA) توسط پزشکی قانونی تایید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه؛ صادق جعفری چگنی، دادستان مرکز استان خوزستان، گفت: جسد قبلاً توسط خانواده متوفی شناسایی شده بود و پلیس استان با اثر انگشت آن را شناسایی کرد، اما با توجه به اینکه آزمایش DNA یکی از مطمئن ترین روش های شناسایی است. وی ادامه داد: جسد برای انجام آزمایشات ژنتیکی به پزشکی قانونی تحویل داده شد و نتیجه بررسی امروز اعلام شد.

وی ادامه داد: اجساد سایر جانباختگان این حادثه نیز برای بازرسی و شناسایی به پزشکی قانونی تحویل و اقدامات قانونی در این زمینه انجام شد.

جعفری چگنی گفت: همچنین اکیپی از پزشکان اداره کل پزشکی قانونی استان برای رصد پرونده مصدومان بر بالین آنها حضور یافته و اقدامات قانونی لازم را انجام دادند.

دادستان مرکز استان خوزستان گفت: با دستور بازپرس، هیاتی از کارشناسان رسمی متخصص در حوزه های مختلف مرتبط با حادثه دیروز به محل حادثه اعزام شدند و چنانچه علل، عوامل، ضوابط، دستورالعمل ها و ضوابط ایمنی در حال بررسی است. یا درگیر شوند، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

آزمایش ژنتیک آخرین مرحله برای شناسایی اجساد است.

حامد نایجی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی درباره نحوه شناسایی قربانیان این حادثه و به طور کلی سایر حوادث گفت: و تعیین علت فوت این است که در همه حوادث مختلفی که در در سال های اخیر این امر به سرعت و با استانداردهای علمی انجام شد. کار بر روی شناسایی و همچنین تعیین علت مرگ در تصادفات بر اساس چارچوب علمی و مراحل تعیین شده انجام می شود. در این حادثه نیز مانند سایر موارد این اقدامات انجام شده یا در حال انجام است.

وی در پاسخ به روند شناسایی جسد خاطرنشان کرد: از معاینات فیزیکی، جنسیت، علائم و نشانه های خاص جسد، مدارک همراه، اثر انگشت، فرمول دندان و سایر عناصر قابل شمارش برای شناسایی قربانیان استفاده می شود و طی روزهای گذشته شناسایی انجام می شود. این اقدامات بر روی اجساد کشته شدگان ساختمان متروپلیس انجام شده است.

«در موارد خاص، برای امنیت و ایمنی بیشتر، نمونه‌ای از بدن برای استخراج مشخصات ژنتیکی گرفته می‌شود که با مشخصات ژنتیکی که از بستگان وی به دست می‌آید مقایسه می‌شود. در واقع آزمایش ژنتیک برای شناسایی اجساد آخرین مرحله برای شناسایی اجساد است که مهم است.«جسد حسین عبدالبکی مورد آزمایش ژنتیکی قرار گرفت و هویت او تایید شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید