تمامی شبهات در مورد هویت حسین عبدالبکی مرتفع خواهد شد

وی افزود: سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان یک مجموعه علمی و تخصصی علاوه بر وظایف متعارف خود، همواره در تمامی حوادث و بحران ها در کنار هموطنان خود بوده و از تمام توان خود استفاده کرده و به بهترین نحو خدمات ارائه می دهد. . سرعت و دقت سعی کنید در کاهش رنج بازماندگان عزیز این حوادث نقشی هرچند کم داشته باشید.

رئیس پایگاه هویت ژنتیک ایران یکی از فعالیت های سازمان پزشکی قانونی کشور را حضور در محل و انجام اقدامات فنی و تخصصی برای شناسایی و تعیین علت مرگ عنوان کرد. این به سرعت و با دقت انجام می شود.

وی افزود: کار شناسایی و همچنین تعیین علت فوت در تصادفات بر اساس استانداردها و دستورالعمل های علمی انجام می شود. در این حادثه نیز مانند سایر موارد این اقدامات انجام شده یا در حال انجام است.

رئوفیان ادامه داد: از معاینات فیزیکی، جنسیت متوفی، علائم و نشانه های خاص روی بدن، مدارک همراه، اثر انگشت، فرمول دندان و سایر عناصر قابل شمارش برای شناسایی قربانیان استفاده می شود و شناسایی انجام می شود.

رئیس پایگاه هویت ژنتیکی ایران گفت: در مواردی که به دلیل شدت جراحات و آسیب های وارده به بدن یا مفاسد فیزیکی، امکان شناسایی با استفاده از روش های فوق وجود ندارد و یا در موارد خاص برای استخراج بیشتر پروفایل های ژنتیکی به با مشخصات ژنتیکی مشتق شده از بستگان او مقایسه شود.

وی افزود: ژنتیک قانونی یکی از تخصص های بین رشته ای با ترکیبی از علوم مختلف از جمله ژنتیک مولکولی، نانوتکنولوژی، شیمی و … است که با توجه به اهمیت نمونه های به دست آمده از صحنه جرم یا قربانیان حادثه، روش های آزمایشگاهی استخراج و … DNA برای به دست آوردن نتایج قابل اعتماد و قابل تفسیر از حداقل مقدار DNA.

رئوفیان گفت: در صورت وقوع تصادف دسته جمعی، اگر برای شناسایی قربانیان یا بقایای انسان نیاز به مشخصات ژنتیکی باشد، اولین قدم نمونه برداری از جسد یا بقایای باقی مانده در محل است. نمونه‌های بیولوژیکی که می‌توان برای شناسایی افراد ژنتیکی برای شناسایی افراد استفاده کرد، شامل نمونه‌های خون، نمونه‌های بافت نرم مانند ماهیچه‌ها یا نمونه‌های بافت سخت مانند دندان و استخوان است.

وی افزود: این نمونه بر اساس دستورالعمل های سازمانی موجود توسط پزشکی قانونی انجام می شود.

رئیس پایگاه هویت ژنتیکی ایران ادامه داد: فرآیند استخراج پروفایل های ژنتیکی از نمونه های بافت (نرم یا سخت) در شرایط استاندارد شامل آماده سازی نمونه، استخراج DNA، کمی سازی، تکثیر DNA با روش PCR، جداسازی محصولات PCR با الکتروفورز و به دست آوردن ژنتیکی. مشخصات و در نهایت تفسیر و ارائه گزارش های شناسایی.

وی افزود: زمان لازم برای استخراج و تطبیق مشخصات ژنتیکی بسته به نوع نمونه، به فاصله زمانی حداقل 8 ساعت در نمونه خون تا 48 ساعت در نمونه جامد (استخوانی) نیاز دارد.

زئوفیان گفت: به دلیل آسیب شدید بافتی یا عدم نتایج قابل تفسیر، ممکن است فرآیند آزمایش نیاز به تکرار داشته باشد و البته دستیابی به نتایج و پاسخگویی بیشتر طول خواهد کشید.

وی افزود: با توجه به ریزش کلانشهر آبادان، به دلیل تخریب و بیرون آوردن اجساد و بقایای قربانیان در ساعات و روزهای اولیه حادثه، شناسایی و شناسایی هویت این بستگان بر اساس مربوطه امکان پذیر است. فرآیندهای خانواده آنها پس از شناسایی.

رئیس پایگاه هویت ژنتیکی ایرانیان گفت: در همین حال با مطرح شدن برخی شایعات و ابهامات در خصوص مرحوم حسین عبدالبکی که هویت وی با انجام آزمایشات از جمله روش های بیومتریک (اثر انگشت) مشخص شده است، ضرورت انجام آزمایشات ژنتیکی مطرح و ضروری شده است. اقدامات انجام شده است.

وی افزود: با معاینه جسد و عدم مشاهده تخریب بافت، نمونه برداری از بافت عمقی (عضلانی) بر اساس دستورالعمل موجود سازمان و با توجه به اولویت تعیین هویت متوفی، آزمایش توسط مشخصات ژنتیکی مادر انجام شد. و 3 فرزندش با نرم افزار مخصوص ساخته شده اند.

رئوفیان ادامه داد: بر اساس محاسبات آماری، احتمال صحت روابط مذکور در هر 4 مورد، بین متوفی و ​​مادر بیولوژیک و فرزندان، 99.9999 درصد است. لذا هرگونه شبهه در صحت این پاسخ و هویت متوفی مردود است.

رئیس پایگاه هویت ژنتیکی ایران گفت: با توجه به استخراج مشخصات ژنتیکی بستگان درجه یک مفقودین این حادثه، تاکنون دو نفر از این بستگان با تحقیقات ژنتیکی شناسایی شده اند.

وی افزود: آگاهی از فرآیند شناسایی، آگاهی از فرآیندهای شناسایی از طریق آزمایشات ژنتیکی و توانمندی های سازمان پزشکی قانونی در این حوزه و سوابق اقداماتی که این سازمان در آرشیو خود دارد، حائز اهمیت است.

رئوفیان گفت: در حوادث مختلف از جمله زلزله بم، زلزله کرمانشاه، زلزله حله، حادثه ساختمان پلاسکو، سانحه قطار تبریز – مشهد، سانچی و 7 کشتی غرق شده، این سازمان اقدام به شناسایی و شناسایی اجساد جانباختگان کرده است. .

وی افزود: حوادثی که گاه بسیار جدی‌تر و از نظر تعداد قربانیان گسترده‌تر از حادثه متروپلیس بود، در تمامی این حوادث اجساد با رعایت موازین علمی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل داده شد. .

رئیس پایگاه هویت ژنتیکی ایران گفت: برای مدت کوتاهی تنها به روند شناسایی اجساد به جای مانده از سقوط هواپیمای اوکراینی توجه شد که بیش از هزار نمونه از اجساد و بستگان متوفیان برای استخراج مشخصات درج شد. و آنها و اجساد را با هم مقایسه کنید. «تحویل به خانواده این عزیزان می تواند این موضوع را تایید کند.

وی افزود: در حالی که برخی از متوفیان ایرانی نیستند و یا دارای تابعیت مضاعف هستند و اجساد آنها پس از شناسایی و با وجود معاینه مجدد به کشورهای مربوطه تحویل داده شده است، سایر کشورها مغایرتی در شناسایی اجساد گزارش نکرده اند. “E.

رئوفیان تاکید کرد: امیدواریم در زمان وقوع حوادث و با توجه به نگرانی خانواده های بستگان درگیر حادثه و در کنار فشارهای کاری و روانی بر دستگاه ها و دست اندرکاران مدیریت حوادث، مردم و رسانه ها، گمانه زنی ها و استنادهای بیهوده صورت گیرد. از اظهارات غیرحرفه ای افراد ناآگاه و غیرحرفه ای و طرح اتهام یا بیان مطالب غیرعلمی خودداری کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید