جشنواره “سزار، شهر آداب باستانی” برگزار می شود.


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855289

حمید آهنگری گفت: جشنواره کیازار شهر آداب باستانی به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و به نمایش گذاشتن ظرفیت های گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی روز پنجشنبه 27 خردادماه برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید آهنگری در گفتگو با خبرنگار بلاغ; وی بیان کرد: جشنواره کیاسر به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و نمایش فرصت های گردشگری، گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و فرصت های کانون چهار نقطه با مشارکت شهرداری و شورای شهرداری برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره از ساعت 10 روز پنجشنبه 26 خردادماه آغاز و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

دبیر جشنواره «کیاسر، شهر آداب و رسوم کهن» خاطرنشان کرد: در کیاسر آداب و رسومی وجود دارد که قدمت برخی از آن ها به صدها سال پیش می رسد، مانند سنت «محرم پلهور» و برخی از این آداب و رسوم هستند. منحصر به این سرزمین است و هیچ کجا این اتفاق نمی افتد.

آهنگری ادامه داد: در این جشنواره آداب و رسومی همچون عروس یار، بازی های سنتی کیاسر، آشپزی، فرهنگ حرم و تعزیه خوانی و موسیقی محلی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

وی با انتقاد از همکاری ضعیف دستگاه های جشنواره گفت: در حالی که دود و ترافیک ناشی از فعالیت بسیاری از فعالان صنعتی توسط مردم کیاسر و روستاهای اطراف این واحدها تحمل می شود، این واحدها حداقل حمایت را برای برگزاری بهتر جشنواره دارند. ” تردید کردند.

دبیر ستاد برگزاری جشنواره چهاردانگه خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب اتحاد چهاردانگه، نشان دادن ظرفیت‌های بالای منطقه و ادامه برگزاری جشنواره‌های بزرگ در سطح چهاردانگه شود تا بخشی از تولیدات بومی، کشاورزی و بومی این منطقه پیدا شود. جشنواره کیاسر تبدیل به یک “برند”.

آهنگری تاکید کرد: برگزاری جشنواره های جزیره ای قطعا بازخورد و دستاورد مورد انتظار برای نشان دادن توانمندی ها و ظرفیت های بکر و فراوان چهارگوشه را نخواهد داشت و برگزاری جشنواره های چهارضلعی یکپارچه و هماهنگ می تواند ثمرات زیادی در منطقه داشته باشد.

وی اعلام کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی با بیش از 80 غرفه به نمایش توانمندی های بومی سزار از گل و گیاه، گل رز و آشپزی گرفته تا محصولات کشاورزی، دامپروری و … می پردازد.

دبیر جشنواره «قیصر، شهر آداب باستانی» خاطرنشان کرد: یک هفته دیگر برگزار کنیم.

آهنگری یادآور شد: نیمی از خانه های کیاسر ساختمان های قدیمی است که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه بوم گردی و گردشگری در منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید