جشنواره فراگیری نخستین واژه (آب) در قم برگزار می‌شود

جشنواره فراگیری نخستین واژه (آب) با هدف آشنایی دانش آموزان پایه اول ابتدایی با اهمیت آب و روش‌های استفاده درست از آب در مدارس استان قم برگزار می‌شود.



به گزارش خبرگزاری موج قم، عبدالحمید توکلی بینا قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان قم در همایش آموزشی – توجیهی جشنواره فراگیری نخستین واژه (آب) که با حضور معلمان پایه اول ابتدایی در تالار آب شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد با اشاره به اهمیت آب در آیات و روایات، بر ضرورت صیانت از این مایع حیاتی تأکید کرد.

وی با اشاره به فراگیری «آب» به عنوان نخستین واژه در پایه اول مدرسه اظهار داشت: همزمان با فراگیری این واژه، باید کودکان با اهمیت و راهکارهای استفاده درست از این نعمت عظیم الهی آشنا شوند که نقش معلمان در این زمینه بسیار پررنگ است.

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان قم اصلاح رفتار و ابزار را در بهینه‌سازی مصرف آب مهم دانست و بر ضرورت آموزش صحیح در این زمینه تأکید کرد و گفت: بهترین سنین برای آموزش رفتارهای صحیح مصرف آب در جامعه دانش آموزان پایه اول ابتدایی هستند که امیدواریم با همکاری آبفا و آموزش‌وپرورش این امر محقق شود.

مدیر آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم نیز در این همایش از آموزگاران پایه اول ابتدایی به عنوان مربیان تأثیرگذار در جامعه یاد و خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما می‌توانیم فرهنگ‌سازی را از پایه اول و با کمک آموزگاران شروع کنیم.

الهی نژاد با بیان اینکه مشکل آب مربوط به یک سازمان نیست ، اظهار کرد: همه ما در این زمینه مسئول هستیم و اگر نقش خودمان را در این مسیر به درستی ایفا نکنیم نسل آینده و فرزندانمان با مشکل مواجه خواهند شد.

وی تأکید کرد: امیدواریم این همایش شروعی برای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب در منازل، مدارس و در تمام مراحل زندگی دانش آموزان باشد.

مدیر آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم همچنین با بیان اینکه باید برنامه‌ها کاربردی باشد گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دانش آموزش در تمام طول سال تحصیلی با بحث آب و استفاده بهینه از این مایه حیاتی درگیر باشند.

در ادامه این مراسم محمد کربلایی ابراهیمی مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم به تشریح برنامه‌ها و دستورالعمل جشنواره نخستین واژه پرداخت و  دکتر حسن فرمانی انتظام مدیر دفتر توسعه پایدار و مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز مطالبی آموزشی پیرامون چرخه تولید آب، نحوه استحصال آب، وضعیت آبی کشور و استان و راهکارهای مدیریت مصرف آب ارائه کرد.

جشنواره فراگیری نخستین واژه (آب) از 27 بهمن‌ماه تا سوم آذرماه در مدارس ابتدایی استان برگزار می‌شود.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید