فراگیری سلام به عنوان فرمانده مرجع فرهنگی جمهوری اسلامی افتخار کرد


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856226

وزیر فرهنگ در حاشیه هفتصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عمومی فرهنگ از تولیدکنندگان سرود «سلام فرمانده» تقدیر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هفتصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای عمومی فرهنگستان صبح امروز سه شنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و اعضای این شورا در اتاق جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ در بخشی از جلسه تجلیل از شورای عمومی فرهنگ کشور، درباره این سرود «سلام فرمانده» گفت: عج با اجتماعات ده‌ها نفری به رأس مقام فرهنگی جمهوری اسلامی رسید. هزاران نفر در سراسر کشور و چند صد هزار نفر در برخی شهرهای بزرگ.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: سرود سلام سردار پس از شنیدن نام مبارک حضرت ولیعصر(عج) نقش مهمی در افزایش شور و نشاط عمومی داشت و بر همین اساس شاهد قرائت سرود در قالب های مختلف هستیم. زبان ها و گویش ها در کشورهای مختلف گفتیم این سوال از عظمت این کار نشات می گیرد.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اخلاص موضوع اصلی سرود سلام سردار است که موجب برکت و درخشش این اثر شد و از سوی دیگر باعث اتحاد، عزت و سربلندی مردم شد. ملت ایران.”

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روند درمان تاج سر در کشورمان گفت: امروز شاهد این هستیم که ویروس کرونا همچنان در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی جان افراد را می گیرد و تعداد مرگ و میر ناشی از آن همچنان ادامه دارد. تاج در این کشورها در حال افزایش است. از سوی دیگر، مدتی است که تعداد قربانیان ولیعهد در کشورمان به حداقل رسیده است، اما رسانه های غربی در قبال این رویداد بزرگ سکوت کرده و از این دستاورد بزرگ صحبتی نمی کنند.

وزیر فرهنگ در ادامه این نشست به افتتاحیه بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که در آستان مقدس رضوی برگزار شد، اشاره کرد و گفت: هنرمندان اصیل فرهنگ ایرانی اسلامی افتخار خدمت به اهل بیت را دارند. (ع) و رونمایی از تابلوی «دعای باران» اثر حسن روح الامین و اجرای زیبای موسیقی حجت اشرف زاده در این مراسم تنها بخشی از خدمت و ارادت هنرمندان به اهل بیت (ع) است.

ارائه گزارشی از برپایی آخرین دوره نمایشگاه کتاب تهران و بحث طرح ملی نشاط اجتماعی بعد از تاج از جمله موضوعات مطرح شده در هفتاد و هفتمین جلسه شورای عمومی فرهنگی بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید