جشن و شادی سفارت انگلیس در آخرین روزهای حادثه در کلانشهر آبادان


ساعت: 21:59
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841799

روز بعد از سقوط برج آبادان، جشن تولد ملکه در تهران برگزار شد. تا اینکه چند ماه پیش ملکه انگلیس به دنیا آمد و دیر این کار را کرد که توهین به مردم ایران بود.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روحیه استکبار ستیزی و زورگویی کشوری مانند انگلیس قرن هاست که جهان را تحت الشعاع خود قرار داده و در قرن اخیر شاهد اوج خباثت ها و جنایت های روباه پیر علیه ملت ایران بوده ایم.

عملیات در قحطی بزرگ و کشته شدن بیش از 2 میلیون ایرانی در جریان اشغال ایران در جنگ جهانی اول، استعمار و استثمار ایران به مدت قریب به دو قرن و در ظهور سلطنت پهلوی، کودتای 28 مرداد، نقش داشت. حمایت از صدام در جنگ 8 ساله تحمیلی ملت ایران با میزبانی و حمایت از گروه های تروریستی ضد انقلاب در لندن، همکاری و نظارت بر تحریم های سرکوبگرانه علیه ملت ایران و عمل به تعهدات خود در حمایت از سیاست های فشار حداکثری، دروغگویی، عملیات روانی ترامپ. و ادامه بدخواهی رسانه های 24 ساعته ملکه، از جمله بی بی سی، ایران اینترنشنال، منوتو، به منظور ناامید کردن و ناامن کردن ایران، تنها گوشه ای از کارنامه سیاه دولت بریتانیا در تاریخ مدرن ایران است.

علاوه بر این، بریتانیا فهرست بلندبالایی از اقدامات علیه منافع ایران به ویژه در تاریخ معاصر دارد. تا جایی که عبارت «کار کار انگلیسی هاست» در فرهنگ عامه رایج شد و حتی به ضرب المثل تبدیل شد.
اگرچه انگلیسی ها به اقدامات علیه امنیت در ایران ادامه می دهند، اما وضعیت ایران، منطقه و عرصه بین المللی نسبت به گذشته ای که انگلیسی ها در آن دست و پا می زدند، تغییر قابل توجهی یافته و امروز کشور در بحران است. انتخاب، خواسته های اسکاتلند برای استقلال و مشکلات دیگر است.


دو روی سکه انگلیس در رابطه با حادثه کلانشهر آبادان!

عقربه های ساعت در دومین دوشنبه خرداد 1411 عدد 12 و 40 دقیقه را نشان می دهد که ناگهان ابتدا صدای سقوط مهیب و چند ثانیه بعد صدای انفجار ناشی از آوار در خیابان امیرکبیر آبادان به گوش می رسد. همه را شگفت زده کرد

دقایقی در خیابان دود و گرد و غبار ناشی از ریزش ساختمان 11 طبقه کلانشهر آبادان به میان می آید و تمام اطراف ناپدید می شود و خرابه های ساختمان آنها را به این سو و آن سو می برد. افراد دیگری از سایر نقاط آبادان برای کمک به همشهریان خود در محل حاضر شده اند.

امروز پنجشنبه 5 خرداد 1401 مصادف با سومین روز از ریزش برج 10 طبقه کلانشهر آبادان، تلاش برای آواربرداری همچنان ادامه دارد و در چند روز اخیر شاهد انتشار عکس هایی بودیم. و فیلم هایی در شبکه های اجتماعی از این حادثه؛ از سوی دیگر سفیر انگلیس در تهران طی پیامی در توئیتر به ملت ایران تسلیت گفت، اما کاربران نسبت به این پیام واکنش تندی نشان دادند و با انتشار پیام‌های متعددی در صفحه توئیتر خود حمایت انگلیس از تحریم‌ها علیه ایران و ایران را اعلام کردند. جنایاتی که کشور به دلیل قحطی در ایران و کشتار بیش از 9 میلیون ایرانی مورد انتقاد قرار گرفته است.


جشن در سفارت انگلیس پس از حادثه در متروپولیتن

همه اینها در حالی است که فردای حادثه آبادان تولد ملکه انگلیس را در تهران جشن گرفتند، در حالی که تولد ملکه انگلیس چند ماه پیش بود و دیر این کار را کردند و این توهین و بدخلقی به مردم ایران است. از سوی دیگر بی کفایتی دولت انگلیس در حادثه آتش سوزی و جان باختن 30 نفر در برج مسکونی گرانگل انگلیس در سال 1396 هنوز فراموش نشده است، حادثه ای که باعث شد سرنوشت 75 مفقود در مه باقی بماند. بدون ملاقات و صحبت با عزاداران به سرعت رفت. این کشور مدعی مهربانی و انسانیت با مردم آبادان است!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید