جلسه طلبکاران شاه در مقابل سفارت سوئیس در ایران برگزار شد

ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922884

امروز همزمان با سالگرد فرار شاه خاین از کشور، جلسه طلبکاران شاه تحت عنوان «دزدی ۵۶ میلیارد دلاری طلب» توسط کمیته مردمی دانشجویی شاه خواستاران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز همزمان با سالگرد فرار شاه خاین از کشور، جلسه طلبکاران شاه تحت عنوان «دزدی ۵۶ میلیارد دلاری طلب» توسط کمیته مردمی دانشجویی شاه خواستاران برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغر قربانی در گفتگو با خبرنگار راه دانا اظهار داشت: یکی از وظایف نسل جهادگران و انقلابیون تبیین مشکلات قبل از انقلاب است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم قبل از انقلاب که نیاز مبرم به آگاهی و مطالبه نسل های آینده وجود داشت، دزدی هایی بود که در زمان شاه رخ داد. در کتب تاریخی که توسط درباریان آن زمان نوشته شده، به تباهی های شاه و اطرافیانش به وضوح اشاره شده است.

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: امروز جمع شده ایم تا این مشکل را به همه دنیا و مردم بگوییم و از مجامع جهانی بخواهیم اموال مسروقه مردم که در بسیاری از کشورهای دیگر است به ایران بازگردانده شود.

وی گفت: ما می خواهیم این اموال و دارایی ها را به ایران بازگردانیم تا در مناطق کم برخوردار کشور کارخانه بسازیم تا منبع درآمدی برای اقشار ضعیف جامعه شود.

5a87edbc fec9 470a 9e96 55c2f71b9cf2 خبر خاکستری
6e7e46ec 176a 48bd 9c3a 0902af7cefdb خبر خاکستری

متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

حق امام علی (ع) جز با تلاش بدست نمی آید

44 سال پیش در چنین روزی پادشاه خیانتکار و جنایتکار از ترس افتادن به دست مردم و محاکمه و مجازات در دادگاه اسلامی، 56 میلیارد دلار اموال غارت شده مردم را ربود و به خارج از کشور گریخت و با این بزرگی دزدی تاریخی یک کارت سیاه دیگر به کتاب خیانت اضافه شد خانواده پهلوی ملعون افزود.

این اموال که به صورت نقدی یا از طریق حساب های بانکی و همچنین صدها تنه عتیقه جات، طلا و جواهرات، گاه منحصر به فرد و همچنین خرید بسیاری از املاک، ویلاها و کاخ ها در کشورهای دیگر جهان به سرقت رفته است. خانواده شاه فراری برای ادامه زندگی ننگین، ضایعات اشرافی و زیاده‌روی این خانواده منحوس متعلق به مردم ایران برای راه‌اندازی گروه‌های تروریستی و کشتار مردم بی‌گناه و سازماندهی توطئه‌های خرابکارانه و ادامه بردگی آمریکا و انگلیس استفاده می‌شود.

اموال غارت شده در صورتی که هر سال فقط 3 درصد سود داشت، اکنون 218 میلیارد دلار است و نیمی از آن صرف مهمانی، قمار و باج دادن به رهبران غربی و سازمان های جاسوسی غربی می شود، بقیه حداقل 109 میلیارد دلار است. سهم هر ایرانی از مابقی این اموال حداقل 60 میلیون تومان خواهد بود، مردم ایران بیش از هر کس دیگری سزاوار بهره برداری از ثروت خود و حق مطالبه این اموال غارت شده هستند.

در اوایل انقلاب اسلامی، مردم ایران برای استرداد این اموال، اجتماعات و تظاهرات گسترده ای برگزار کردند و مسئولان کشور با مکاتبه و مطالبات قانونی و سیاسی خواستار استرداد این املاک شدند، اما هیچ کدام از این تلاش ها نتیجه نداد. نتایج. لذا در نهایت دانشجویان پیرو خط امام، تنها راه بازگرداندن شاه ملعون و اموال غارت شده را اشغال لانه جاسوسی آمریکا و گروگان گرفتن جاسوسان آمریکایی دانستند و در بیانیه های متعددی از آنها استفاده کردند. شرط آزادی گروگان آمریکایی را بازگشت شاه ملعون و اموال مسروقه وی به ایران اعلام کرد.

رژیم استکباری آمریکا بیش از 400 روز در مقابل این خواسته مردم ایران که توسط دانشجویان قهرمان ما بیان شده بود مقاومت کرد اما سرانجام تسلیم شد و پس از مذاکره با نمایندگان دولت وقت ایران در بیانیه الجزایر که به امضای 29 کشور رسید. دی ماه 1359، ایالات متحده آمریکا متعهد شد که تمامی اموال تحت کنترل خانواده شاه را که موضوع شکایت جمهوری اسلامی در انتظار جلسه دادگاه است مصادره و از انتقال آنها جلوگیری کند و در نهایت در صورت صدور حکم دادگاه به ایران بازگرداند.

اما متأسفانه رژیم آمریکا مانند همیشه به تعهد خود عمل نکرد و نه تنها اموال ربوده شده از شاه ایران را پس نداد، بلکه حتی اموال ایران را با بانک های آمریکایی که دولت آمریکا در بانک های خود مسدود کرده بود، پس نداد. این اموال به ایران غیر از تعهدات آمریکا در بیانیه الجزایر به ایران بازگردانده نشد و با کمال تاسف که 41 سال تلاش قانونی دولت جمهوری اسلامی ایران در دادگاه های بین المللی برای بازگرداندن این اموال به دلیل بدی آمریکا ایمان و خیانت موفق نبوده است.

امروز ششم دی ماه مصادف با چهل و چهارمین سالگرد فرار ننگین شاه و در آستانه چهل و یکمین سالگرد صدور بیانیه الجزایر، جامعه طلبکاران ما از شاه که به نمایندگی از ملت غیور ایران بار دوم یک جنبش بی پایان مردمی برای بازگرداندن این اموال غارت شده به راه انداخت.ما از شاه لعنتی و آمریکای جنایتکار شروع می کنیم و برای پس گرفتن این اموال دست از سر هیچ چیز برنمی داریم.

ما امروز اینجا جمع شده ایم تا از طریق این سفارت که حافظ منافع آمریکا در ایران است به آمریکا جنایتکار و غارتگر بین المللی اعلام کنیم که اگر اموال ملت ایران را پس ندهد با خشم مواجه خواهد شد. ملت انقلابی

1)حساب بانک های آمریکایی و اروپایی خاندان ننگین پهلوی باید مسدود شود و همه میلیاردها دلار نقد آن به مردم ایران بازگردانده شود.

2) بیش از ده کاخ، جزیره، ویلا و چندین ملک دیگر که در آمریکا، انگلستان، ایتالیا، سوئیس، فرانسه، اسپانیا و غیره خریداری شده است. با پول ملت ایران و متعلق به ایرانیان باید به مردم ایران بازگردانده شود.

3) محتویات 384 چمدان مملو از جواهرات و آثار باستانی منحصر به فرد ربوده شده از خاندان پهلوی که گاه علاوه بر ثروت مادی جزء میراث فرهنگی ایرانیان نیز می باشد، باید به ملت ایران بازگردانده شود.

4) دارایی های ایرانی بلوکه شده در بانک های آمریکایی حق مسلم ملت ایران است و در صورت عدم استرداد به ایران حق خود می دانیم که به هر طریق قانونی این دارایی ها را از آمریکا بگیریم و به صاحبانشان برگردانیم.

امروز همزمان با سالگرد فرار شاه خاین از کشور، جلسه طلبکاران شاه تحت عنوان «دزدی ۵۶ میلیارد دلاری طلب» توسط کمیته مردمی دانشجویی شاه خواستاران برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید