جملات خطرناک یحیی و مطهری بعد از رتبه دوم

جملات خطرناک یحیی و مطهری بعد از رتبه دوم

تعجب آور نبود که پرسپولیس در این فصل پیروز نشد. با این حال، یک تیم همیشه قهرمان نخواهد بود. این در مورد بزرگترین باشگاه های جهان صدق نمی کند و البته پرسپولیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما مشکل نگران کننده ای در این تیم وجود دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. جایی که اعضای تیم از بالا تا پایین تکرار می کنند: ارزش نایب قهرمانی ما کمتر از قهرمانی نبود.

حقیقت این است که ما اصلاً نمی فهمیم این جمله یعنی چه؟ پرسپولیس با اختلاف چند امتیازی جام حذفی را به تیمی داد که مشخصا کم صلاحیت بود. در برخی مسابقات تعداد بازی های ملی حتی تکیه گاه دو رقمی استقلال هم نبود. اگر پستی را در پست مقایسه کنید، می بینید که وضعیت پرسپولیس در اکثر نقاط دنیا بهتر است. آنها در طول فصل ستارگانی چون جلال حسینی، رامین رضایان، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، امید آلیسیا، مهدی ترابی، وحید امیری، احسان پهلوان، مهدی عبدی و … داشتند. فرهاد مجیدی شناخته نشد. تنها یک وحید امیری در صعود تیم ملی ایران در جام جهانی نقش بسزایی داشت. پس چطور مربیان پرسپولیس ادعا می کنند که نایب قهرمانی برایشان به اندازه قهرمانی هزینه دارد؟ با چه منطقی؟

یحیی گل محمدی تمام هفته های پایانی لیگ و جام حذفی کوروش را فدای قضاوت دربی تهران کرده و هنوز هم در جریان نیست. او در پایان فصل گفت: اگر در دربی عدالت رعایت می شد، قهرمان می شدیم. وی در جملات جالبتری افزود: هر تیمی که جای ما بود 40 امتیاز نمی گرفت. این حرفه ها واقعا به چه معنا هستند؟ کدام شاخ غول تخت جمشید را شکست و چه مشکلی داشت که حالا با چنین ادبیاتی نایب قهرمانی او را به «حماسه» تبدیل می کنید؟ آیا آقای گل محمدی صلاح می داند شماره قرارداد خود را با مردم در میان بگذارد؟

گویا غلبه دوستان این است که اول فصل نگذاشتند پرسپولیس بازیکن خارجی بگیرد. خدایا وکلای خارجی که نصف فصل گرفتی چه کیفیتی داشتند که الان حسرت این فرصت از دست رفته را میخوریم؟ یحیی تاکنون پنج بازیکن خارجی اوساگونا، استوکس، هنانوف، صفروف و تمیروف را برای پرسپولیس جذب کرده است. مشکلات اخلاقی استوکس که فقط خواجه حافظ شیرازی آن را نمی دانست. چهار بازیکن دیگر چه گلی به این تیم زدند؟ هر چهار نفر مثل مهدی عبدی جوان که از کادر فنی قبلی ارث می برد و در آن کادر رو به افول بود، با استعداد و کارآمد بودند؟ وقتی بازیکنی که در روستای کراهیل متولد شده می تواند در فینال لیگ قهرمانان گل بزند، چه اصراری بر این است که کثیف ترین محصولات آسیای میانه را جذب کنید و طلبکار جدیدی باشید، چرا از اول به آنها اجازه داده نشد. فصل؟

بسیاری از اظهارات گل محمدی و دستیارانش در ماه های اخیر مورد انتقاد شدید قرار گرفته است اما جایی برای تکرار آن نداریم. فقط یک نکته مهم: ادبیات فعلی پرسپولیس و ابراز رضایت آنها از نایب قهرمانی برای آینده این تیم خطرناک است. هیچکس نمی تواند توقع داشته باشد که یک تیم همیشه قهرمان باشد، اما وقتی شکست می خورید و این شکست را “پیروزی” می دانید، یعنی کار بدی، یعنی امید چندانی به آینده نیست. مربیان پرسپولیس به جای اینکه از صبح تا شب برای هم نوشیدنی باز کنند و از مردم بخواهند که از آنها «قدردان» باشند، باید از این که چهار لیوان در این فصل از دست داده اند ناراحت شوند و با تلاش مضاعف سعی کنند آن را جبران کنند. . حقیقت این است که این ادبیات بویی از این سیزده ادبیات شناخته شده و این مقام های معتبر نمی دهد. آدم باید از پاییز ناراحت شود تا دوباره بلند شود. اما آقایان از دستشان خارج شده اند و فقط منتظر تشویق و تشکر هستند!

دیدگاهتان را بنویسید