جنایت آمریکا در فرودگاه بین المللی بغداد یک اشتباه نابخشودنی است


ساعت: 17:51
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920862

حکیم در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس:

رهبر جریان حکمت ملی عراق با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس گفت: جنایت وحشیانه ای که در فرودگاه بین المللی بغداد علیه فرماندهان مقاومت صورت گرفت، اشتباهی نابخشودنی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اداره حکمت ملی عراق در ایران ، سید عمار حکیم در مراسم بزرگداشت شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: ایران در بغداد در آستانه شهادت این دو بزرگوار. : صحبت از مقام شهدا و جایگاه آنها و عمق ارتباط معنوی با آنها و مسیر نورانی آنها دشوار است، اما وفاداری ما به آنها و اصول آنها ما را ملزم به یادآوری از جانفشانی ها و زحمات آنها در راه طهارت می کند. یادی از راه و تقدیم به اصول آنها در راه حفظ این میراث بزرگ داشته باشیم و تا می توانیم در حفظ وطن و ارزش ها و اصول ثابت و اصیل خود بکوشیم. .

وی تصریح کرد: «فرماندهان پیروزی» خلاصه ای از تجربه و قهرمانی در مبارزات تاریخی عراق و نشان افتخار جبهه نور علیه جبهه تاریک تروریسم است.

حکیم تصریح کرد: شهیدان المهندس و سلیمانی دلبستگی و تسلیم کامل به مرجعیت آیت الله امام سیستانی داشتند. کسانی که برای این ابتکار بزرگ و جانفشانی در راه دفاع از میهن و اماکن مقدس فتوا دادند، شهیدان المهندس و سلیمانی از اولین شهدایی بودند که در راس صفوف مؤمنان داوطلبانه در جبهه‌های کفایت حضور یافتند. حفاظت برای از بین بردن گروه های وحشی، ضعیف و عقب مانده داعش را سازماندهی کردند.

وی گفت: این دو شهید بزرگوار در خط مقدم نبرد با داعش بودند که شایسته عنوان فرماندهان پیروزی بودند و این رشادت بهایی بالاتر از توفیق شهادت نداشت که دو شهید بزرگوار یک روزه شدند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین گفت: به برکت فتوای مقام معظم رهبری، فرماندهان پیروزی مکتب بزرگی را ایجاد کردند که مسئولیت تربیت نسلی از فرماندهان ملی معتقد و معتقد به سعادت و سعادت را بر عهده خواهد گرفت. سازمان قوی به نام الحشد الشعبی. سازمانی که به خون علما، شهدا و جوانان غیور میهن مقدس شده است تا ذخیره ای برای این سرزمین مقدس و این مردم، قهرمان و یاور و چراغ راه ایستادگی و رشادت ملت باشد.

حکیم ادامه داد: ما باید در حفظ این سازمانی که برای آن فداکاری ها شده، جایگاه و قداست آن و اصولی که برای آن مقرر شده است، وارثان وفادار باشیم و این فداکاری های بزرگ تاریخی را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه مبارزه با شرورترین نیروی قرن اخیر که از 70 کشور مختلف به عراق آمده کار و ماموریت ساده ای نیست، گفت: سرداران پیروزی و همه شهدا و جانفشانی های کم و محدود. آنها نجنگیدند، بلکه به نمایندگی از منطقه و جهان جنگیدند که در معرض خطر این غده سرطانی بود که در نهایت آنها را شکست دادند و بشریت را از شر این جنایتکاران و قدرت آنها که انسان و طبیعت را نابود می کند، نجات دادند.

حکیم تصریح کرد: ما معتقدیم جنایت وحشیانه ای که برای فرماندهان ویکتوری در فرودگاه بین المللی بغداد رخ داد، اشتباه آمریکا در قبال عراقی ها و مهمانان آنها پس از این همه فداکاری، قهرمانی و پیروزی است که اشتباهی نابخشودنی است.

وی افزود: کسانی که این تصمیم ناگوار را گرفتند باید با رشد بیشتر و با درک و درایت بیشتری به این پرونده حساس می پرداختند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد: ما همیشه خواستار حل اختلافات از طریق گفتگو و تفاهم بوده ایم نه از طریق روش حل و فصل و حملات وحشیانه و ترور.

حکیم گفت: خونریزی و استفاده از خشونت تنها نفرت کشورها را به همراه خواهد داشت و قهرمانی درخشانی که فرماندهان پیروزی در مبارزه با تروریسم از خود به نمایش گذاشتند، شایسته بود که دیگران را از هدف قرار دادن آنها و از بین بردن آنها در این راه وحشیانه و شهادت بازدارند. فرماندهان منجر به تقویت تروریسم شدند نه از بین بردن آن.

وی از دولت آمریکا خواست تا سیاست خود را در مورد توهین عمدی فرماندهان پیروزی در مواضع بین‌المللی توسط رسانه‌ها بازنگری کند و عکس‌ها و قهرمانی‌های این فرماندهان را محدود و ممنوع کند تا یادی از آنها و اقدامات خوبی که برای کشورشان و جهان انجام داده‌اند. جبهه.مبارزه با نیروهای تروریسم و ​​کوردل.

وی ابراز امیدواری کرد که خون پاک این شهدا پشتوانه ای واقعی برای پاسداری از ارزش های والایی باشد که برای امنیت، ثبات، استقلال و آبادانی عراق از خود گذشتند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: باید همواره جایگاه پرافتخار تاریخی جمهوری اسلامی به رهبری امام خامنه ای در پیروزی ملت عراق را به یاد داشته باشیم و در نبرد اولیه با تروریسم داعش در کنار آن باشیم و از آن حمایت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید