جنجال جدید برای همایون شجریان

همایون شجریان اثر جدید خود به نام «خون رهام بشوی» را تقدیم «مردم نجیب ایران» کرد. این اثر در دل اعتراضات مردمی در سال 1401 منتشر شد و حال و هوایی با شرایط امروز ایران دارد.

جنجال جدید برای همایون شجریان

در این رابطه لینک زیر را مطالعه کنید:

همایون به مردم پیشنهاد کرد: «خون را از شکم من بشویید».

آهنگ خون از رخم باشوی فریدون مشیری و آرش گوران آهنگساز و همایون شجریان خواننده هستند.

مرحوم فریدون مشیری در ابتدای شعر «خون الرخم بشوی» در کتاب «بازتاب نفس صبحمان» نوشته است: «هدیه جاننظری به میهن».

همایون شجریان یه جوری صدایش را بلند کرد و گفت: می خواهم جیغ بزنم.

جنجال جدید درباره بازترین سلبریتی ایرانی!

خبرگزاری تسنیم در واکنش به انتشار آهنگ جدید همایون شجریان نوشت:

* همایون شجریان آهنگ جدیدی با عنوان «خون از رخم بشوی» منتشر کرده است که به نظر می رسد برخلاف شاهکارهای ماندگار او، این اثر قدرت ماندگاری چندانی در ذهن مخاطبان ندارد!

* همایون شجریان شعری از فریدون مشیری را برای خواندن قطعه ای به نام «خون از رخم بشو» انتخاب کرد، قطعه ای که بدون توضیح بیشتر در صفحه همایون شجریان قرار گرفته است.

* «خون از رخم وشوی» فضایی شبیه به آثار اخیر همایون شجریان دارد، فضایی که ملودی آن حرفی برای گفتن ندارد، صدای سازهای ایرانی آنچنان غالب نیست.

* «خون روح باشوی» عیب رایج برخی از آثار اخیر همایون شجریان است که در چند سال اخیر خوانده است و آن این است که توانایی چندانی برای ماندن در ذهن مخاطب ندارد. این نوع آثار را با آثاری مانند «خُلاب»، «چرا رفتی» یا «ایران من» مقایسه کنید که ملودی و شعر آن در ذهن مخاطبان موسیقی ایرانی و علاقه مندان شجریان باقی مانده است.

* شاید مهمترین نقطه قوت قطعه «خون از شکم من» اشعار و آواز آن باشد که مثل همیشه در بالاترین سطح اجرا می شود و شعر یکی از ساخته های فریدون مشیری است. توانایی این شعر به حدی است که هر شنونده ای بر اساس سلیقه و دیدگاه خود می تواند برداشتی متفاوت از این قطعه داشته باشد. ممکن است یکی نیاز به وحدت میهن را از این شعر درک کند، دیگری ممکن است آن را اعتراضی به کشته شدگان اعتراضات اخیر تصور کند و سومی ممکن است این تصنیف را اثری برای بزرگداشت کسانی بداند که در این شعر جان باخته اند. جاده ای به سوی امنیت

جنجال جدید درباره بازترین سلبریتی ایرانی!

* در این میان، وجه اشتراک همه تفاسیر از این شعر; محکومیت خون و خونریزی در قلب کشور است.

* همایون شجریان تور کنسرت های اروپایی خود را در هفته های اخیر لغو کرد. این یک حرکت بسیار هوشمندانه بود. همایون می‌دانست که اگر کنسرت‌هایش را در اروپا برگزار کند، عده‌ای از او می‌خواهند که در کنار معترضان قرار بگیرد و موضع قاطعی داشته باشد، عده‌ای از او انتظار داشتند که از مسائلی که هنوز ابعاد آن مشخص نشده بود، دور بماند. همایون شجریان یک دوقطبی ایجاد کرد. جو

*البته لغو کنسرت های اروپایی هزینه های مادی زیادی برای همایون شجریان داشت اما او برای همبستگی خود با مردم و البته جلوگیری از تقویت فضاهای قطبی و ایجاد شکاف بیشتر در اروپا کنسرت های خود را لغو کرد. جامعه.

* به نظر می رسد انتشار تصنیف «خون از رحم» بر اساس ترانه مشیری، هم مخالفت با هر نوع خشونتی را اعلام می کند و هم تلاشی برای تأکید مجدد بر مفهوم «سرزمین مادری» برای مخاطبان و جمع آوری همه طیف ها. از جامعه به مفهوم بزرگی به نام «ایران» تعبیری که طبیعتاً زاویه‌ای با نگاه‌های مقطعی و یک‌سویه دارد و کسانی که تحلیل و رویکرد یک‌سویه‌ای به رویدادهای اخیر دارند، تمایل دارند تعابیری از این دست را در این زمینه قرار دهند. کار می کند و در این میان عده ای سعی می کنند «از شر من خلاص شوند» و خود همایون را به نفع جریان فکری خود مصادره کنند. و این دقیقا همان حرکت خیانت به این هنرمند است.

*البته می توان نوعی «عجله» در تولید این اثر احساس کرد، شتابی که به نظر می رسد ناشی از فشار بر همایون شجریان برای موضع گیری در برابر اتفاقات اخیر کشور بوده است، شاید این. راش باعث ضعف هایی در این تصنیف شده است. نقاط ضعفی که ممکن است در نهایت مانع از آن شود که این تصنیف ظرفیت موسیقایی مشابه دیگر آثار ماندگار او را داشته باشد.

* شجریان هنرمند مستقلی است که همه مردم ایران برایش هموطن هستند و ریختن خون هر یک از آنها برایش ناخوشایند است.

جنجال جدید درباره بازترین سلبریتی ایرانی!

واکنش کاربران فضای مجازی به انتشار فیلم خون رهام بشوی همایون شجریان:

* میلاد نوشت: با احترام به روح استاد شجریان. چقدر آهنگش ضعیف بود

* کاربری به نام الهه نیز اینگونه واکنش نشان داد: پسر خلف استاد.

* رزیتا همچنین در توئیتی مداحی برای همایون شجریان نوشت: این روزها منتظر بودم همایون واقعاً چیزی بخواند عزیزم…صدای تو واقعاً به یک آرامش می‌دهد.

* رضا یکی از منتقدان این اثر می نویسد: همایون گفت تقدیم به مردم ایران! آیا این یک دهم درصد است، مردم؟

* مریم با گلایه واکنش نشان می دهد: همایون شجریان هر چقدر هم تلاش کند نمی تواند به جمع مردم بپیوندد.

* میثم در انتقاد از آهنگ «خون از صورتم» نیز اینگونه گفت: آقای همایون شجریان نه شما و نه آهنگ جدید جایی در بین مردم ندارید!

دیدگاهتان را بنویسید