جهاد کشاورزی: ​​کمبودی در تامین مرغ نداریم

جهاد کشاورزی: ​​کمبودی در تامین مرغ نداریم

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد گفت: اکنون به میزان نیاز در بازار مرغ تهران و شهرستان ها توزیع شده است.

مسعود امرالهی رئیس سازمان بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی گفت: مرغ در بازار زیاد است اما مشکل رعایت نشدن قیمت های مصوب است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: متأسفانه برخی با وجود اینکه قیمت مصوب را با نرخ دولتی کیلویی 73 هزار تومان روی تابلو گذاشتند، اما نرخ متفاوتی را بر روی مصرف کننده اعمال کردند. این اتحادیه چه مشکلی دارد. ما ملاقات کردیم.

مراللهی ادامه داد: اگر عمده فروش با قیمت بالاتری به مغازه داران بفروشد از طریق بازرسان داخلی تحریم می شوند.

وی افزود: مردم هنگام خرید مرغ باید از فروشندگان فاکتور بخواهند و طبق قانون نظام صنفی موظف به دادن فاکتور هستند و در این بازدید با کارخانه هایی مواجه شدند که فاکتور ندادند.

امرالهی با بیان اینکه مرغ به قیمت 71 هزار تومان در میادین میوه و تره بار فروخته شد، گفت: مردم در صورت فروش با قیمت بالا از طریق تلفن 124 یا پیامک 30008136 اطلاع دهند و بازرسان در کوتاه ترین مدت از محل مورد نظر بازدید و نظارت خواهند کرد. من آن را انجام خواهم داد

وی ادامه داد: ادارات طیور که در میدان باخمن با قیمت های بالاتر از نرخ مصوب (68 هزار تومان) مواجه می شوند باید این موارد را به سامانه 124 گزارش دهند.

امرالهی گفت: در استان ها تولید برابر با مصرف است و مشکل اصلی بازاریابی است که باید توسط مدیران ارشد انجام شود. در بسیاری از موارد، مشکل اصلی در تولید نیست، بلکه در بازاریابی است».

وی ادامه داد: با وجود اینکه بازرسان ما در استان ها نیز موارد تخلف را رصد می کنند، اما مشکل کمبود نیروی انسانی وجود دارد و مردم می توانند در گزارش این تخلفات به ما کمک کنند.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که آیا فروشندگان مرغ فقط باید از میدان بهمن خرید کنند؟ وی گفت: در تهران می توانند از میدان بهمن و 16 کشتارگاه تهران خرید کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید