جهش قیمت دلار و سکه در تهران

جهش قیمت دلار و سکه در تهران

آن طور که برخی رسانه ها گزارش دادند، ظهر امروز در زمان نگارش این گزارش، هر برگ اسکناس آمریکا با 800 تومان افزایش نسبت به عصر پنجشنبه در محدوده 49 هزار و 600 تومان فروخته شد.

بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری مورد حمایت خریداران دلار قرار گرفت

برخی معامله گران مدعی هستند که قبض آمریکا امروز از خط حمایت 48 هزار و 800 تومانی در بازار عبور کرده و به پله هفتم کانال 49 هزار تومانی صعود کرده است. اما نتوانست به سقف حمایتی 49 هزار و 800 تومان برسد، هفته گذشته قیمت دلار یک بار به این سقف حرکت کرد و در این سقف حمایت نشد.

آن طور که برخی رسانه ها اعلام کردند، در زمان نگارش هر قبض آمریکا با 800 تومان افزایش نسبت به عصر پنجشنبه، 49 هزار و 600 تومان فروخته می شد.

در هرات دلار در ابتدای معاملات پولی امروز با شکاف مثبت هزار تومانی باز شد. این موضوع بازیگران ارزی تهران را در موقعیتی قرار داد که با آرامش بیشتری خرید کنند. برخی از تاجران گفتند که دلار در هرات به 49700 رسیده است. البته در ادامه معامله به نصف کانال مذکور بازگشت.

نرخ درهم امروز با گپ مثبت باز شد و تا 13700 تومان پیش رفت. این قیمت نسبت به دو روز پیش

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه ششم خرداد در تازه ترین بیانیه خود اعلام کرد که توافق جدیدی با ایران صورت نگرفته است که پیش بینی می شود رفتار معامله گران در هفته آینده را تحت تاثیر قرار دهد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود درباره توافق ایران گفت: هیچ توافقی در مورد برنامه هسته ای ایران وجود نداشته است.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره چشم انداز تفاهم با ایران گفت: برخی از گزارش هایی که در مورد توافق هسته ای یا در مورد بازداشت شدگان دیده ایم، دقیق و درست نیست. و درست نیست

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی معتقدند اخبار مربوط به مزکو در اولین روز هفته تاثیر مثبتی بر رفتار معامله گران داشته است.

اظهارات منفی مقامات آمریکایی در حالی مطرح می شود که ادعای برخی رسانه های خارجی درباره جزئیات توافق ایران و آمریکا در بازار ارز و سکه سنگین است.

اگرچه خبر توافق هسته ای تکذیب شد، اما اخبار زیادی در مورد چگونگی آزادسازی منابع مسدود شده و تبادل اسرا منتشر شد. برخی از دلالان قدیمی می گویند تاثیر این خبر را باید روی انتظارات محک زد، بنابراین تاکید می کنند اخبار مثبت منتشر شده ماهیت دستکاری دارد و مانع از حرکت دلار به سمت کانال 50 هزار تومانی شده است.

در شرایط فعلی مرز 49 هزار و 900 تومان اولین مرز مقاومتی است; اگر دلار از این حد عبور کند سقف قیمت 50 هزار و 700 تومان است.

قیمت دلار امروز در مرکز مبادلات طلا و ارز روند نزولی خود را متوقف نکرد و به سطح پایین تری رسید.

امروز شنبه 7 خرداد 1402 قیمت دلار در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران با 10 تومان کاهش اندک نسبت به روز گذشته در سطح 41 هزار و 349 تومان قرار دارد.

همچنین قیمت یورو در این مرکز برخلاف روند نزولی قیمت دلار، یک کانال افزایش یافته و رقم 45 هزار و 171 تومان را نشان می دهد که نسبت به قبل تقریبا 270 تومان افزایش داشته است. روز

قیمت درهم امارات در سطح ۱۱۲۵۹ تومان اعلام شد.

نرخ حواله پول به دلار، یورو و درهم در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 590 تومان، 41 هزار و 64 تومان و 10 هزار و 235 تومان ذکر شده است.

همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز 7 خرداد 1402 در مرکز مبادلات ارز و طلا در سطح 2 میلیون و 270 هزار تومان است.
قیمت به ارز توافقی

قیمت ارزهای مختلف در سایت کونون صرافان مشابه روند مرکز مبادلات تنها با افزایش قیمت یورو است.

قیمت دلار امروز شنبه 7 خرداد 1402 در سایت مرکز مبادلات پولی ایران (حدود ساعت 13) با 20 تومان کاهش نسبت به روز گذشته به طور متوسط ​​40 هزار و 971 تومان اعلام شد. .

در همین سایت قیمت توافقی یورو نیز با افزایش 220 تومانی به طور میانگین 44 هزار و 669 تومان درج شده است.

قیمت درهم امارات نیز به طور متوسط ​​12848 تومان گزارش شده است.

این نرخ ها در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد، یعنی قیمتی که بانک مرکزی آن را غیررسمی می خواند، در سطح بالاتری قرار دارد. قیمت دلار در بازار آزاد با اختلاف نزدیک به 9 هزار تومان در کانال 49 هزار تومان قرار دارد.
افزایش قیمت طلا و سکه

قیمت طلای 18 عیار ظهر امروز در محدوده 2 میلیون و 358 هزار و 500 تومان معامله می شود که نسبت به دو روز گذشته 50 هزار و 800 تومان افزایش داشته است.

قیمت سکه امامی نیز به 29 میلیون و 700 هزار تومان افزایش یافت اما ظهر امروز در محدوده 29 میلیون و 400 هزار تومان فروخته شد که این قیمت نسبت به پنجشنبه گذشته 600 هزار تومان افزایش نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید