جوزف بورل: آماده از سرگیری مذاکرات فوری هستیم/ واشنگتن و تهران تصمیم گرفتند مذاکرات را از سر بگیرند

جوزف بورل: آماده از سرگیری مذاکرات فوری هستیم/ واشنگتن و تهران تصمیم گرفتند مذاکرات را از سر بگیرند

جوزپ بورل در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبدالهیان گفت: سفر به ایران برای من مهم بود و همیشه از پذیرش ایران سود برده ام. سفر من یک هدف اصلی دارد و آن عبور از بن بست مذاکرات در وین و کاهش تنش است. برای من مهم است که به ما انگیزه بدهم تا مذاکرات را ادامه دهیم و بازگردانیم. البته هنوز سفرم تمام نشده است و جلساتی خواهم داشت که منتظر آن هستم.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که در روزهای آینده و به سرعت مذاکرات را از سر خواهیم گرفت و جلوی این تنش به وجود آمده در روزهای اخیر را خواهیم گرفت.

وی افزود: یادآوری می کنم که در ماه مارس مذاکرات را متوقف کردم زیرا متنی داشتیم و سوالات کوچکی وجود داشت که ایران و آمریکا باید به آنها پاسخ می دادند. قرار نبود این توقف یک ربع باشد و حالا باید این مکث قطع شود و به کار سرعت دهیم. از وزیر برای از سرگیری مذاکرات تشکر می کنم.

توافق برای همه دنیا مهم است که درباره برجام توافق داشته باشند. ما از فوریه در دنیای دیگری زندگی می کنیم. اگر توافق تاریخی ما حاصل شود، اهمیت بیشتری خواهد داشت. جهان به دنبال توافق و ثبات برای به دست آوردن منافع اقتصادی ایران و رفع نگرانی های جامعه بین المللی در مورد امنیت و ثبات منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید