جو پایدار برای دو روز آینده / غبارآلود در مرزهای غربی


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901337

کارشناس سازمان هواشناسی از جوی آرام و پایدار در کشور و خیزش گرد و خاک در مرزهای غربی ایران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس تحلیل نقشه های فعلی جوی، طی دو روز آینده جوی آرام و پایدار در کشور برقرار می شود.

توده گرد و غبار در عراق در حال شکل گیری و حرکت به سمت مرزهای غربی کشور است که تا 24 ساعت آینده احتمال نفوذ به غرب کشور وجود دارد.

از بعدازظهر پنجشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سمت سواحل دریای خزر بارش باران و وزش باد از شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران آغاز می شود. روز جمعه علاوه بر مناطق مذکور در شمال آذربایجان شرقی، رشته کوه های گلستان و البرز نیز بارش باران خواهد بود و وزش باد و کاهش دما در نواحی شمالی کشور به ویژه در طول استان پیش بینی می شود. سواحل دریای خزر.

علاوه بر این دریای خزر متلاطم است. در اوایل بامداد روز شنبه شدت بارندگی در سواحل شمالی است و به تدریج با کاهش بارش ها در سواحل دریای خزر در شمال آذربایجان غربی بارش های پراکنده رخ خواهد داد.

روز یکشنبه با گذر موج متوسط ​​از شمال غرب کشور افزایش ابر ابری و بارش پراکنده در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل پیش بینی می شود. همچنین لازم به ذکر است از بعدازظهر تا شنبه وزش باد شمالی با کاهش نسبی دما در شرق کشور و در نواحی شرقی و مرکزی کشور وزش باد شدید در منطقه زابل با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود. افزایش گرد و غبار و بدتر شدن کیفیت هوا.

دیدگاهتان را بنویسید