حادثه تروریستی شاهچراغ نمایانگر سنگدلی دشمن است


ساعت: 16:39
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906572

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ، دشمن بی احساسی و ظلم خود را نسبت به مردم ایران نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد ضمن تسلیت شهادت زائران بی گناه و مظلوم حرم حضرت شاهچراغ شیراز به دست گرگ صفت کردلان گفت: دشمن نشان داده است. سنگدلی و ظلم او به ملت ایران.»

با اشاره به آخرین آیه سوره آل عمران که می فرماید: «یا أیها الذین آمنوا صبور و صبور و موحد و اتقوا اللّه انکم رستگار باشید» صبور باشید و دعوت به انتظار کنید و در راه مقاومت با هم باشید. و صبر

ناصری یادآور شد: خداوند بندگان خود را به صبر و استقامت حتی در انجام فرایض دینی دعوت کرده است.

وی گفت: سختی ها و سختی ها نباید باعث شود که رابطه با خدا قطع شود، بلکه خدا و ائمه اطهار(ع) قطع شود و افرادی که در راه خدا و دین و ائمه اطهار(ع) هستند به سراغ مردم نروند. با افکار الحادی.و خرج مادی کنید.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه باید مراقب افرادی باشیم که ولایت فقیه را قبول ندارند، افزود: اگر به دستورات خدا و ولی خدا عمل کنیم روحیه مقاومت در ما تقویت می شود و می توانیم باشیم. در راه دین و راه راست ثابت قدم باشیم از خطا بپرهیزیم.

ناصری بیان کرد: عده ای دست به شورش می زنند و بر خون شهدا پا می گذارند و با عمل به فرمان بدخواهان شرق و غرب حیثیت و شخصیت خود را زیر پا می گذارند و باید به خود بیایند و از این کار برگردند. مسیر.

امام جمعه یزد همچنین به روایت امام حسن اصغری (علیه السلام) اشاره کرد که از ایشان پرسیدند تقوا چیست؟ فرمود: هر جا که خداوند متعال به شما امر کرد تقوا حضور داشته باشد وگرنه مخالف تقوا است.

وی تصریح کرد: هر جا صحبت از کمک به مظلوم، کمک به قرآن، کمک به دین، کمک به ولی خدا، کمک به برادران دینی، کمک به علم و… می شود باید حضور داشته باشیم و آن تقوای الهی است.

ناصری تصریح کرد: امروز بودن در انبوه مردم یاغی و بی تفاوت، خلاف تقوای الهی است.

خطیب جمعه یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت حسین فهیمده و سخنان امام راحل در مورد این شهید جوان اظهار داشت: ایمان کامل، ایمان قوی به خدا، معرفت و معرفت خدا و آگاهي به وظايف و مسئوليت ها يكي از ويژگي هاي شهيد تفاهم است و ديگران شهدا هستند و اين افراد با اين ويژگي ها در راه شهادت قدم مي گذارند.

وی بیان کرد: این شهدا حقیقت دنیا و آخرت را درک کردند و راه خود را انتخاب کردند و امروز نیز باید فرزندان خود را در همین راه هدایت کنیم.

ناصری با بیان اینکه باید به دین فرزندان در این مرز و بوم اهمیت داده شود، افزود: مردم باید از کودکی با قرآن و دین انس داشته باشند تا هویت دینی پیدا کنند تا افرادی مانند حسین فهمیده و دیگران شهید به دنیا بیایند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: دین محور کار تربیتی است و با هویت دینی است که می توان از آسیب هایی مانند آسیب در فضای مجازی مصون ماند.

وی با بیان اینکه ترویج دین در مراکز علمی ما کاهش یافته است و به همین دلیل است که امروز عده ای به راحتی تحت تاثیر دروغ های رسانه های صهیونیستی قرار می گیرند و هوشمندی داشتند به راحتی می توانستند حق را از باطل و حق را از باطل تشخیص دهند.

ناصری ادامه داد: امیدواریم به زودی روزی برسد که شاهد تقویت دین، عقلانیت و تفکر در مدارس باشیم تا دانش آموزانی داشته باشیم که اهل تفکر، عقلانیت و دین باشند.

وی با بیان اینکه امروز و در این برهه وظایف در حوزه تربیت دینی کودکان سنگین تر است، تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد بی ثباتی در فرزندان ما است تا آنها را در دست بگیرد و آنها را به سمت اهداف خود سوق دهد.

ناصری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب دائما در آماده باش هستند و ما نیز باید مراقب باشیم که دشمن نتواند سلطه پیدا کند و کشور را به ناامنی بکشاند.

وی تصریح کرد: باید از روزی بترسیم که خداوند با بی تفاوتی و بی تدبیری و سیاست بازی های ما خشمگین شود و پاسدار خون شهدا باشیم و در کنار ولایت باشیم تا کشورمان از شر مصون بماند.

امام جمعه یزد یادآور شد: اگر قوی نباشیم دشمنان ما را تحت فشار قرار می دهند و قویتر از گذشته به جنگ ادراکی خود ادامه می دهند اما خدا با ماست چرا که اگر غیر از این بود مردی مثل قاسم سلیمانی نمی توانست. برای نجات سه کشور

وی بیان کرد: دشمن میلیاردها دلار برای تحریک مردم هزینه می کند اما مردم عادی ما بیدار هستند و امیدواریم با بیداری، پایداری ملت و رهبری آنها پرچمی که با خون شهدا به دست ما رسید. و سختی‌های امام آن را به دست امام زمان می‌سپارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید