حادثه تروریستی شاهچراغ ماهیت شوم جریان فتنه را روشن کرد/ خون شهدا هدر نمی رود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد یاری، تحلیلگر و کارشناس سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی تصریح کرد: در قیام اخیر بر اساس نظریه نفتالی بنت نخست وزیر سابق اسرائیل، اشتباهات و شکاف های قومی، مذهبی و جنسیتی در ایران فعال شد و ایران به 6 کشور تقسیم شد.

وی افزود: هم افزایی بین کشورهای غربی و رسانه های متخاصم ایجاد شد و بین اشرار و تروریست های کومله و داعش هماهنگی صورت گرفت اما به فضل الهی موفق نشد و این توطئه در جوانه خنثی شد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: مخالفان به هر طریق ممکن سعی در ادامه این آتش ناآرامی دارند و به دنبال یک اتفاق بزرگ برای تداوم موج ناآرامی ها هستند به همین دلیل دست به اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ زده اند.

یاری گفت: این حادثه تروریستی توسط یک طرف در یک منطقه مذهبی و با استفاده از یک عنصر تکفیری که احتمالاً مذهبشان سنی است برای روشن کردن آتش جنگ بین شیعه و سنی طراحی شده بود که البته با توجه به حوادث کردستان و زاهدان.و تحریکاتی از سوی برخی روحانیون صورت گرفت زیرا از این طریق به دنبال پرکردن خلأهای قومیتی و مذهبی در جهت تجزیه ایران هستند.

این تحلیلگر مسائل منطقه افزود: حوادثی از این دست معمولاً نتیجه معکوس می دهد زیرا معمولاً اراده ایران را برای انتقام گسترده با عوامل پشتیبان خود مانند عربستان، آمریکا و اسرائیل مضاعف می کند و از سوی دیگر ماهیت شوم و بدخواهانه این روند مخرب را نیز افزایش می دهد. آنها به دنبال جنگ داخلی هستند، این به وضوح به مردم نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه یقینا خون این شهدا هدر نخواهد رفت، افزود: در این حادثه ماهیت سرکشی برای کسانی که هنوز بیدار نشده اند روشن می شود.

یاری تصریح کرد: دشمن در شرایط ناامنی و احساس شکست سنگین به سر می برد و به نوعی می خواهد انتقام کورکورانه بگیرد اما این حادثه قطعا بی پاسخ نخواهد ماند همانطور که حوادث اخیر ما را با تروریست های کومله که عاملان آن هستند به توافق رساند. این حادثه تروریستی نیز در امان نخواهد ماند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم عربستان و اروپا بدون پرداخت هزینه در ایران کار اشتباهی انجام دهند و باید آنها را مجبور به پرداخت هزینه های سنگین کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید