دیوان عالی ایران: حکم اعدام 2 عنصر اصلی حادثه تروریستی معبد شاهچراغ را تایید کرد

دیوان عالی ایران: حکم اعدام 2 عنصر اصلی حادثه تروریستی معبد شاهچراغ را تایید کرد

با رد شکایت وکلای مدافع محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی، شعبه دیوان عالی کشور (دو عامل اصلی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) شیراز) قرار قانونی صادر شد. صادر شده.

به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، حکم اعدام دو تن از عوامل اصلی حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) اعلام شد.

هیأت شعبه دیوان عالی کشور در خصوص تجدیدنظرخواهی وکلای مدافع محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی در خصوص حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز، نظر به محتوای جامع پرونده، گزارش اداره اطلاعات. استان فارس، اظهارات متهم و مدارک فنی ارائه شده، حکم صادره را تایید کرد.

شعبه دیوان عالی کشور با توجه به آیه 33 سوره مائده و آیه 9 سوره هجرت در خصوص مهمترین احکام کیفری اسلام در زمینه امنیت مدیریت شورش، محرم و فساد؛ وی اقدامات انجام شده توسط افراد مذکور را از مصادیق بارز و بارز اشرار، سلحشوران و مفسدین زمین ذکر کرد.

در رای شعبه دیوان عالی کشور آمده است: لایحه تجدیدنظر رسیدگی به کیفرخواست مادی مضر نبوده و با توجه به مدارک مندرج در پرونده از جمله محکومیت های صادر شده علیه ما و اینکه در دادرسی عادی و صدور احکام، و موازین شرعی اعم از صوری و ماهوی رعایت شده است، لذا به استناد بند الف ماده 469 قانون آیین دادرسی، تجدیدنظرخواهی وکلای اشخاص مذکور رد و قرار صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید