میزان: حکم اعدام محمد برونی در دیوان عالی کشور تایید شد

میزان: حکم اعدام محمد برونی در دیوان عالی کشور تایید شد

به گفته نماینده دادستان در دادگاه، علاوه بر مدارک و مستندات پرونده، تصاویری از تلفن همراه محمد برونی استخراج شد که به وضوح نقش رهبری او را در اغتشاشات پاکدشت نشان می دهد.

خبرگزاری قضایی (میزان) نوشت: پس از انتشار اخبار کذب مبنی بر تخلف متهمان اغتشاشات اخیر در دیوان عالی کشور از حکم محمد برونی، پیگیری ها نشان می دهد خبر منتشر شده صحت ندارد و حکم صادر شده است. این متهم در دیوان عالی کشور تایید شده و تصمیم جدیدی در این مورد گرفته نشده است

بر اساس کیفرخواست صادره از دادگاه انقلاب تهران، متهم محمد برونی معروف به «مامد الفا» که با بیرون کشیدن سلاح سرد و حمله مسلحانه با مجروح کردن عمدی مامور حفاظت با چاقو، قصد ربودن خود را داشت. زندگی، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و ناامنی محیطی و آتش زدن فرمانداری شهرستان پاکدشت و تخریب اموال وی، به اتهام محاربه محاکمه شد، با حکم دادگاه به اعدام محکوم شد و این حکم به تایید مقام معظم رهبری رسید. دادگاه در 15 دسامبر.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد برونی ۱۶ آبان ماه سال جاری برگزار شد.

به گفته نماینده دادستان در دادگاه، علاوه بر مدارک و مستندات پرونده، تصاویری از تلفن همراه محمد برونی استخراج شد که به وضوح نقش رهبری او را در اغتشاشات پاکدشت نشان می دهد.

اسنادی که از تلفن همراه برونی پیدا شد، مکالمه ای در اینستاگرام را فاش کرد که در آن او به یکی از دوستانش گفته بود در صحنه اغتشاش مسلحانه حضور داشته باشد و دوستش گفت که او فقط یک قمه دارد.

در نمونه ای دیگر از نقش رهبری برونی، ضمن تحریک شهروندان برای شرکت در اغتشاش، از آنها می خواهد با ساختن نارنجک های دستی و استفاده از آنها علیه مأموران در صحنه آشوب حاضر شوند.

برونی که برای شرکت در این شورش ها نقش رهبری را بر عهده گرفته بود، در مطلبی دیگر زمان و مکان وقوع شورش ها را اعلام کرد و از دیگران خواست که مقاله او را بازنشر کنند.

اقدامات برونی در دعوت، تحریک و هدایت برخی از همدستانش به پاکدشت به داستان و اطلاع رسانی ختم نشد و او با حضور با قمه در محل اغتشاش از اقدامات مجرمانه خود نیز فیلمبرداری کرد.

در فیلم های به دست آمده از گوشی برونی، او در تعقیب یکی از نیروهای امنیتی که توسط شورشیان به شدت مجروح شده بود، با قمه به او ضربه می زند.

یکی از نیروهای امنیتی شهرستان پاکدشت که مورد حمله متهم برونی قرار گرفته بود در دادگاه گفت: ساعت 19 بود که با دریافت اخطاریه ماموریت از زنجیره فرماندهی برای جلوگیری از خرابکاری در محل مورد نظر مستقر شدیم. “

وی افزود: سپس جمعیتی در محل تشکیل شد. بعد از لحظاتی دیدم چند نفر به سمت ما آمدند و به ما حمله کردند.

وی افزود: این فرد «متهم بروگنی» با چند نفر دیگر مرا محاصره کرد و با یک قمه در دست قصد داشتند چند ضربه به بدنم وارد کنند و برای جلوگیری از مرگ دستم را روی سرم گذاشتم و او با ضربه ای به من زد. دست او که باعث پارگی تاندون های بازویم شد. پس از کتک زدن من، پیراهنم را درآوردند و گفتند آن را در بیاورم و از صحنه ها فیلمبرداری کردند.

برونی با پذیرش اتهامات به دادگاه گفت: من دستگیر شدم و این کارها را انجام دادم.

دیدگاهتان را بنویسید