تایید حکم اعدام یک پزشک توسط دیوان عالی کشور

تایید حکم اعدام یک پزشک توسط دیوان عالی کشور

روز جدید مهرماه 95 پنج نفر از خانواده پزشک تبریزی شامل همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگ وی دچار تنگی نفس شدند و همسر و مادربزرگ این پزشک پس از انتقال به بیمارستان فوت کردند.
علیرضا صلحی وکیل تبریز که محکومیتش در دیوان عالی کشور به اتهام قتل دو نفر از اعضای خانواده اش نقض و مجدداً در دادگاه بدوی به قصاص محکوم شد، پس از رسیدگی مجدد در دیوان عالی کشور از تایید محکومیت موکلش خبر داد. .

بابک بابازاده گفت: پس از رسیدگی به پرونده موکلم در شعبه صادرکننده اصلی حکم – شعبه سوم دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی – و صدور قرار قصاص و اعتراض به حکم صادره، پرونده به آدرس زیر ارسال شد. دادگاه عالی.”

وی افزود: دیوان عالی کشور پس از بررسی حکم بدوی شعبه 3 دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی (کیساس) آن را تایید کرد.

بابازاده گفت: در حال بررسی راه های قانونی اعتراض و حمایت از ارباب رجوع هستم.

مهرماه 95 پنج نفر از خانواده پزشک تبریزی شامل همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگ وی دچار تنگی نفس شدند و همسر و مادربزرگ این پزشک پس از انتقال به بیمارستان فوت کردند. همزمان با جان باختن دو تن از اعضای خانواده پزشک و مسمومیت سایر اعضای خانواده، تحقیقات کیفری ویژه برای رمزگشایی از پرونده مورد اختلاف آغاز شد و پس از مدتی با دستگیری این پزشک، پرونده وارد مرحله جدیدی شد. کیفرخواست این پرونده در نهایت در فروردین 96 صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد.

چهار جلسه برای رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی تشکیل و در تاریخ 29 اسفند 96 رای پرونده متهم به قصاص صادر شد. با اعتراض متهم حکم در این خصوص از سوی دیوان عالی کشور نقض و به دلیل عدم رسیدگی پرونده به دادگاه بدوی اعاده شد.

در جریان اعاده دادرسی دو جلسه دادگاه از اسفند 97 تا خرداد 98 در شعبه سوم دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی برگزار شد. دادگاه به درخواست اولیای دم همسر متهم و به درخواست اولیای دم مادربزرگ متهم حکم قصاص داد.

در شهریور 1377 پس از اعتراض به رای صادره، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و از آن زمان تاکنون در دیوان عالی کشور بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید