تایید حکم سهند نورمحمدزاده در دیوان عالی کشور

تایید حکم سهند نورمحمدزاده در دیوان عالی کشور

نورمحمدزاده وکیل مدافع سهند در نهایت در پاسخ به این سوال که آیا شدیدترین احکام صادره برای سهند اجرا می شود یا حکم دسته جمعی خواهد بود، گفت: در خصوص اینکه حکم 10 سال تبعید به عنوان حکم سنگین اجرا می شود. محکومیت یا حکم دسته جمعی خواهد بود و سهند باید 10 سال باشد. در صورت تحمل یک سال تبعید و 6 سال حبس تعزیری باید شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب رای صادر کند.

شبکه شرق: وکیل یکی از بازداشت شدگان حوادث سال گذشته که متهم به محاربه بود، از تایید تبعید و حبس موکلش توسط شعبه 39 دیوان عالی کشور خبر داد.

حامد احمدی وکیل سهند نورمحمدزاده درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت: حدود 10 روز پیش برای پیگیری نتیجه پرونده به شعبه 39 دیوان عالی کشور مراجعه کردم. گفتند ما حکم را داده ایم اما نمی توانیم بگوییم چیست و برای اطلاع از جزییات حکم با شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تماس بگیرید.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شرایط به گونه ای شده است که تصمیمات دادگاه انقلاب به اطلاع ما رسیده است، گفت: چند روز بعد برای اطلاع از این موضوع به شعبه 26 دادگاه انقلاب مراجعه کردیم. رای دیوان عالی کشور گفتند که حکم تقدیم به اجرای احکام است. “

این وکیل دادگستری ادامه داد: دو سه روز پیش پرونده به شعبه یک دادسرای امنیت (اوین) منتقل شد. امروز برای پیگیری پرونده به این شعبه رفتم و در آنجا گفتند حکم تایید شده است اما بنا به دلایلی امکان قرائت رای دادگاه وجود نداشت و مقرر شد شنبه هفته آینده برای مطالعه مجدد به این شعبه مراجعه شود. حکم.”

احمدی تصریح کرد: آنچه تاکنون برای ما روشن شده این است که در کمال تعجب همان شعبه (شعبه سی و نهم دیوان عالی کشور) کیفرخواست محارب سهند نورمحمدزاده را در وهله اول رد کرده و تاکید کرده که اقدامات سهند بوده است. مشمول ماده 687 قانون. محارب هیچ مجازات و اتهامی ندارد و صدور این حکم غیرقانونی است. همین شعبه اتهام محارب را تایید کرد، اما اعدام را به تبعید در کرمان تغییر داد.

وی ضمن بررسی دقیق حکم صادره از سوی دیوان عالی کشور برای سهند نورمحمدزاده به تشریح جزییات این پرونده پرداخت و گفت: هنوز حکم دقیقی به ما نداده اند اما قطعا درخواست اعاده دادرسی و رسیدگی به پرونده را خواهیم داشت. اعمال مواد 477 و 474 ق.آ.د.م.» برای ما باورنکردنی است که شعبه ای از دیوان عالی کشور در یک پرونده دو رأی متفاوت را صادر کند و ظرف 2 تا 3 ماه صادر کند. “

نورمحمدزاده وکیل مدافع سهند در نهایت در پاسخ به این سوال که آیا شدیدترین احکام صادره برای سهند اجرا می شود یا حکم دسته جمعی خواهد بود، گفت: در خصوص اینکه حکم 10 سال تبعید به عنوان حکم سنگین اجرا می شود. یا حکم دسته جمعی خواهد بود و سهند باید 10 سال باشد. در صورت تحمل یک سال تبعید و 6 سال حبس، شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب نظر خود را اعلام کند و برای دریافت حکم به این شعبه مراجعه می کنیم. اما قبل از آن حتما درخواست اعمال مواد 474 و 477 قانون آیین دادرسی کیفری را ارائه خواهیم کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید