حکم اعدام جمشید شرمهد در دیوان عالی کشور تایید شد

حکم اعدام جمشید شرمهد در دیوان عالی کشور تایید شد

کارنامه این گروه جنایات زیادی را به خود دیده است که از جمله آنها می توان به بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدایی شیراز و اقدام به انفجار سد سیوند شیراز اشاره کرد که در این میان انفجار در حسینیه سیدالشهدایی شیراز حادثه خونینی بود. که باعث کشته شدن افراد زیادی شد .

کیفرخواست جمشید شرمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور تایید شد. و بدین ترتیب حکم اعدام جمشید شرمهد، رهبر گروه تروریستی تندر در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش ایرنا از دیوان عالی کشور، در رای شعبه دیوان عالی کشور آمده است: در لایحه تجدیدنظر خواه دلیل و دلیلی که موجب نقض حکم شود وجود ندارد و حکم علیه خوانده در اصل موضوع صادر شده است. و طبق قانون.

بر اساس این گزارش، روز شنبه 20 مرداد 1398 خبری در رسانه ها منتشر شد که حاکی از دستگیری جمشید شرمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات بود. در مورد این گروه جنایات زیادی مشاهده شده است که بمب گذاری در حسینیه سید الشهدایی شیراز و اقدام به انفجار سد سیوند شیراز می باشد.

اتهامات آقای جمشید شرمهد که بر اساس کیفرخواست صادره در جلسات قبلی دادگاه قرائت شد، فساد مالی در جهان از طریق مدیریت و رهبری گروهک تروریستی تندر، طراحی و هدایت اقدامات تروریستی، انفجار در حسینیه شیراز در فروردین ماه است. 24 1386 که منجر به شهادت 14 نفر و مجروح شدن بیش از 300 نفر شد، بمب گذاری در دهانه تونل سد سیوند شیراز و طراحی و طراحی ترور مسئولان، طراحی و ساخت بمبی برای انفجار. در کتابخانه و حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی (ره) قم منجر به آتش سوزی شد. این اتفاق در هتل جهان تهران، انفجار کفش فروشی حرم امام خمینی (ره) و کشته شدن تروریست بیژن عباسی در 9 خرداد 87 رخ داد.

همچنین انفجار دکل رادیویی شیراز، انفجار بمب صوتی در پالایشگاه آبدانان ایلام، تحریک پالایشگاه شاهرود، افشای اطلاعات طبقه بندی شده مختصات موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتباطات و … همکاری با افسران اطلاعاتی دشمن دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی، تامین مالی بیش از 30 هزار دلاری اقدامات تروریستی در ایران، طراحی و طراحی انفجار خطوط لوله نفت در بندر گناوه، برنامه ریزی برای کشتن یک مقام محلی از شهر مریوان، برنامه ریزی برای بمباران سرکنسولگری روسیه در رشت برنامه ریزی بمب گذاری دستگیری در مصلی رشت در نماز جمعه، برنامه ریزی و برنامه ریزی برای کشتن استاندار وقت گیلان، برنامه ریزی و برنامه ریزی برای مسموم کردن آب شرب شهر مقدس قم. از دیگر اتهامات سران گروه تند بود.

طراحی انفجار در حرم حضرت معصومه (س)، طراحی بمب در حوزه علمیه امامزاده شاه فیض شیراز، طراحی بمب در مسجد دانشگاه شیراز، طراحی بمب در سرویس های حمل و نقل سپاه و پرسنل بسیج، طراحی ترور امام زمان (عج) جمعه در زمان شیراز، طراحی سرقت مسلحانه از بانک ها و صرافی ها، طراحی انفجار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، طراحی انفجار در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی شهرری، طراحی حمله تروریستی در شورای اسلامی و برنامه ریزی برای انفجار. در وزارت امور خارجه و مهندسی 30 اقدام دیگر که توسط اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی شد از جمله اتهامات جمشید شرماحد بود.

دیدگاهتان را بنویسید