حادثه تروریستی شاهچراگ را باید مانند ماجرای عاشورا و دیگر مسائل تاریخی مد نظر قرار داد

حادثه تروریستی شاهچراگ را باید مانند ماجرای عاشورا و دیگر مسائل تاریخی مد نظر قرار داد

جمعی از خانواده های شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) شیراز صبح امروز (سه شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت الله خامنه ای خامنه ای دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این حادثه تلخ را دلخراش، اما ماندگار در تاریخ ایران خواندند و بی‌حرمتی دست‌های پشت پرده این خباثت را برجسته کردند. آمریکایی های انتقام جوی که داعش را به وجود آوردند خاطرنشان کردند: فرهنگ و هنر باید به این حادثه بزرگ مانند ماجرای عاشورا و سایر مسائل تاریخی توجه کند و آن را به نسل های آینده منتقل کند.

وی کشتن حجاج را با سایر حوادث تروریستی متفاوت و موجب رسوایی مضاعف دشمن می داند و گفت: علاوه بر عاملان قتل و خیانت، حامیان و سازندگان اصلی داعش نیز در این جنایت شریک هستند. آنها آنقدر دروغگو، سیاه دل، رسوا و منافق هستند که در کلام پرچم حقوق بشر را برافراشته اند، اما در عمل گروه های تروریستی خطرناکی را ایجاد می کنند.

رهبر معظم انقلاب به موسسات فرهنگی و رسانه ای برای خلق آثار هنری در خصوص این حادثه و سایر مسائل تاریخی توصیه کردند و افزودند: از نظر رسانه ای و تبلیغاتی فاقد موضوعات مرتبط با حوادث و تاریخ انقلاب اسلامی و جنایات دشمنان هستیم. کار، بنابراین نسل جوان ما اطلاعات زیادی در مورد وقایع گذشته از جمله جنایات منافقین نداریم.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: تبیین این حقایق از وظایف فعالان حوزه هنری، تبلیغ و نویسندگی و همه دستگاه‌های فرهنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید