حاشیه سازی برگزارکنندگان جشنواره غذا در قزوین / کارمند توبیخ شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; چندی پیش برخی از سایت های پرمخاطب قزوین از برگزاری جشنواره غذا با تبلیغات گسترده خبر دادند و در نهایت این برنامه روز گذشته (16 آذر) در روستای طبیعت برگزار شد.

76bf374f 2b2b 4dde bb3c b4d433096ef0 خبر خاکستری

جشنواره ای ناشناخته که بدون نظارت نهادهای مسئول در یکی از مکان های شهرداری قزوین برگزار شد و واکنش های مختلفی را در پی داشت.

این جشنواره که زمینه های خاصی داشت، فیلم ها و عکس هایی از آن در فضای مجازی پخش می شود، عدم رعایت شئونات اسلامی و دینی را اعلام کرد.

منطقی است که همه شهروندان از برنامه های شاد و مفرح برخوردار شوند و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنند و لازم است متولیان فرهنگی قزوین همواره برنامه های مناسبی را متناسب با شور و نشاط اجتماعی تدوین و اجرا کنند.

اما نکته مهم این است که برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره غذا باید با چارچوبی همراه باشد که همه شهروندان در همه سطوح بتوانند در آن حضور داشته باشند و از سوی دیگر رعایت اکید در این محافل برای نقض هنجارها و بایدهای غیر متعارف انجام شود. رفتارهای مغایر با فرهنگ اصیل و مذهبی مردم قزوین رخ ندهد.

برخی افراد که به اینفلوئنسرها معروف هستند با ایجاد صفحات متعدد در شبکه های اجتماعی محتوا تولید می کنند، در حالی که در بیشتر محتواها همواره از خطوط قرمز و قوانین رسانه ای عدول کرده و آسیب های روحی و روانی به مخاطبان خود وارد کرده اند. در واقع نوعی تجمل گرایی و گاه خویشتن داری را در جامعه ترویج می کنند.

اینفلوئنسرها هم اکنون از شبکه های اجتماعی فراتر رفته و بدون رعایت قوانین و مقررات جاری، برنامه هایی را در فضای عمومی جامعه اجرا می کنند و به دنبال افزایش مخاطب و در نهایت کسب درآمد بیشتر هستند.

13b2e31e 0a80 4342 83ae a4e4c043a50d خبر خاکستری

رسانه ای شدن این موضوع درخواست های گسترده شهرداری قزوین برای حل این موضوع را در پی داشت که در پی آن شهرداری قزوین اطلاعیه زیر را منتشر کرد.

پس از حواشی ایجاد شده پیرامون برنامه تعطیلات آشپزی در دهکده طبیعی قزوین و آسیب به احساسات پاک مذهبی و فرهنگی شهروندان عزیز و متدین قزوینی، شهرداری قزوین در این خصوص اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: این برنامه در پی تخلف یکی از مسئولان شهرداری و سوء استفاده از وظایف خود بدون هماهنگی و اطلاع شهرداری و شورای شهر قزوین انجام شد و مدیریت شهری هیچ نقشی در اجرای آن نداشت.

با توجه به عدم رعایت موازین قانونی در اجرای برنامه با ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی و سوء استفاده از سمت، با متخلف ارتباط لازم برقرار و به کارمند مذکور توبیخ کتبی صادر شد.

باید توجه داشت؛ شهردار و شورای اسلامی شهر قزوین همواره توجه ویژه ای به رعایت موازین دینی و فرهنگ والای ایرانی و اسلامی داشته و این امر همواره در اجرای برنامه های فرهنگی مجموعه حائز اهمیت بوده است.

به گزارش صبح قزوین؛ بروز چنین مشکلاتی نشان می دهد که شهردار قزوین باید هر چه سریعتر عناصر غیرمتخصص را پاکسازی و حذف کند و نیروهای جوان، با انگیزه و انقلابی را در ستاد مراکز و سازمان های فرهنگی شهرداری منصوب کند تا شاهد چنین هنجاری نباشیم. قطع برنامه ها در آینده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید