حبوبات بسته بندی شده 25 درصد گرانتر هستند

ساعت: 16:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799513

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه حبوبات گران به فروش رفت، گفت: حبوبات بسته بندی شده حدود 25 درصد بالاتر از قیمت واقعی خود به فروش می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: قیمت حبوبات بسته بندی شده به ویژه در فروشگاه های زنجیره ای با قیمت های بالایی به فروش می رسد که بسیار بالاتر از قیمت واقعی و حتی جهانی است.

وی افزود: فاصله قیمت واقعی این محصول با قیمت بسته حدود بیست و پنج درصد است و دریافت این مقادیر برای واحدهای بسته بندی منطقی نیست؛ از سوی دیگر این شرکت ها حبوبات را به صورت بسته بندی عرضه می کنند. 900 گرم به جای یک کیلوگرم.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: بارها از دستگاه های ذیربط درخواست کرده ایم که وزن حبوبات را تنظیم کنند و به صورت یک و نیم کیلویی وارد بازار کنند، اما تغییری ایجاد نشده است و حبوبات گران تر 10% با وزن کمتر فروخته می شود.

وی افزود: این وزن های غیرعادی در محصولات دیگری نیز معرفی شده است، بنابراین رب گوجه فرنگی در بسته بندی های 800 گرمی عرضه می شود که خرده فروشی ذهنی محسوب می شود زیرا مردم این محصولات را یک کیلویی می دانند.

حسنی با بیان اینکه به صورت غلات گران به فروش می رسد، گفت: قیمت حبوبات در بازار کشور ما بالاتر از قیمت جهانی است و با توجه به هزینه های واردکنندگان، سورت و بسته بندی نباید به قیمت روز بازار به فروش برسد.

وی گفت: بین قیمت حبوبات بسته بندی شده و لوبیای لوبیا تفاوت فاحشی وجود دارد و از دولت درخواست می شود که برای رسیدگی به این موضوع اقدام کند.

بر اساس مشاهدات میدانی، نخود در بسته بندی 900 گرمی 70 تا 85 هزار تنی، نخود بسته بندی 900 گرمی 50 تا 60 هزار تنی، عدس بسته بندی 900 گرمی 60 تا 65 هزار تنی و حبوبات به فروش می رسد. برای 60 تا 70 هزار تومان.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید