قیمت گوشت نجومی شده! / منشی: گرانتر می شود

قیمت گوشت نجومی شده!  / منشی: گرانتر می شود

روز جدید :مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: عرضه گوشت با قیمت روز بازار به واسطه دلال است و ربطی به پرورش دهنده ندارد. قیمت هر کیلوگرم گوسفند از 140 تا 150 هزار تن، راس گوسفند 170 هزار تن است.

عالی گفت: با وجود مشکلات تامین مواد اولیه دام و کمبود با سرعت مصوب، قیمت دام افزایش یافته است. قیمت فعلی هر کیلوگرم بره 62 تا 70 هزار تن، هر گوساله زنده 53 تا 55 هزار تن و هر کیلوگرم طایفه 100 تا 110 هزار تن از دامدار است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: عرضه گوشت با قیمت روز بازار مدیون دلال است چرا که با وجود هزینه های بالای تولید، دامدار با ضرر تحویل می دهد.

عالی گفت: با توجه به اینکه قیمت دام و گوشت تابعی از هزینه های تولید است، بنابراین با ادامه افزایش روزانه قیمت مواد اولیه دام، احتمال نوسانات قیمت گوشت در بازار تعطیلات دور از ذهن نیست. بیش از حد انتظار”

به گفته وزیر جهاد کشاورزی در بهمن و اسفند با دستور رئیس جمهور ارز توزیع شد و برای فروردین ماه نیز توافقاتی انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بررسی های بازار محور نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم گوسفند 140 تا 150 هزار تن، گوسفند 170 هزار تن، رأس گوسفند 130 تا 140 هزار تن، کله گوساله 160 هزار تومان است. نسبت به هفته های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. با این حال، اتحادیه پرورش دهندگان و شورای تامین کنندگان حیوانات معتقدند که قیمت گوشت تغییر قابل توجهی نداشته است.

عالی گفت: با وجود مشکلات تامین مواد اولیه دام و کمبود با سرعت مصوب، قیمت دام افزایش یافته است. قیمت فعلی هر کیلوگرم بره 62 تا 70 هزار تن، هر گوساله زنده 53 تا 55 هزار تن و هر کیلوگرم طایفه 100 تا 110 هزار تن از دامدار است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: عرضه گوشت با قیمت روز بازار مدیون دلال است چرا که با وجود هزینه های بالای تولید، دامدار با ضرر تحویل می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عالی گفت: با توجه به اینکه قیمت دام و گوشت تابعی از هزینه های تولید است، بنابراین با افزایش روزانه قیمت مواد اولیه دام، احتمال نوسانات قیمت گوشت در بازار وجود دارد. شب عید دور از انتظار نیست.»

به گفته وزیر جهاد کشاورزی در بهمن و اسفند با دستور رئیس جمهور ارز توزیع شد و برای فروردین ماه نیز توافقاتی صورت گرفت.

بررسی های سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم بره از 140 تا 150 هزار تن، کله گوسفندی 170 هزار تن، کله گاو 130 تا 140 هزار تن، کله گوساله 160 هزار تن است که نسبت به هفته های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. با این حال، اتحادیه پرورش دهندگان و شورای تامین کنندگان حیوانات معتقدند که قیمت گوشت تغییر قابل توجهی نداشته است.

مردم نمی توانند گوشت بیش از 150000 تن بخرند

ما موفق شدیم فقط 20000 راس دام صادر کنیم

رئیس شورای دام کشور افزود: مردم نمی توانند گوشت بالای 150 هزار تن بخرند و پیش بینی می شود قیمت گوشت نسبت به سال جدید بیشتر شود؛ بنابراین این حجم دام با بازار ناتمام و تعادل بین دام مواجه خواهد شد. عرضه و تقاضا باید ضربه بخورد.

منصور پوریان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حجم زیاد گوساله های پاییزه اظهار داشت: آماده عرضه دام قابل توجهی هستیم که باید بازاری برای آن ایجاد شود و مشکلاتی که امسال با آن مواجه بودیم و به صورت قطره ای ادامه دارد را تکرار نکنیم. . “انجام دادن.

وی با اشاره به تعداد زیاد دام در بین دامداران گفت: نیمه دوم بهار و تابستان همیشه برای کشاورزان سخت است چرا که در آن زمان دامداران همواره با کم آبی و کاهش مراتع دست و پنجه نرم می کنند. به نظر من نباید روی کاهش دام ها تمرکز کنیم، «از خروج او جلوگیری شد.

پوریان گفت: بخشی از این دام باید صادر و بخشی نیز در بازار داخلی استفاده شود. هدف کشاورزان گران نیست در روزهایی که تولید سخت است، تولیدکنندگان هزینه های زیادی می کنند، این هزینه ها باید به گونه ای محاسبه شود که قیمت هر کیلوگرم گوشت برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد. فضای بازار باعث افزایش قیمت گوشت شده است، علاوه بر این که کشاورزان از این افزایش نرخ سود سودی ندارند. متوسط ​​قیمت یک بره کشتار شده 60 هزار تن در کیلوگرم است که این قیمت انگیزه دامداران را برای تولید کاهش می دهد.

وی جو را ماده اولیه اصلی دام معرفی کرد و افزود: قیمت جو باید به گونه ای باشد که کشاورز توان خرید خوراک دام را داشته باشد. منابع دولتی به همه کشاورزان نمی رسد و در بسیاری از موارد سهم کشاورزان اندک است بنابراین انتظار داریم قیمت ها تعیین شود.

رئیس اتحادیه کشوری صادرکنندگان دام گفت: برای حمایت از خرید دام مازاد اطلاعیه هایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر شده است. مازاد دام سبک آماده کشتار بیش از 2 میلیون دام است، در حالی که بازخرید برای حمایت حدود 200000 است. 250 هزار راس دام برای صادرات در نظر گرفته شده بود اما نتوانستیم 20 هزار راس دام صادر کنیم زیرا روند و مستندسازی صادرات به کشور طولانی و زمان بر است.

پوریان با بیان اینکه مشکلات حوزه دام همچنان وجود دارد، افزود: جمعیت بالای گله علاوه بر هزینه های اصلاحی، هزینه های بهداشتی را نیز بر دامداران تحمیل می کند و دامدار در حال حاضر قادر به پرورش تعداد زیادی گاو نیست. وضعیت. “

وی با اشاره به افزایش عرضه دام تا تابستان سال آینده گفت: بازار داخلی حتی در صورت در نظر گرفتن طرح های حمایتی قادر به جذب 100 درصدی این حجم دام نیست.

به گفته این فعال اقتصادی؛ مردم نمی توانند گوشت بالای 150 هزار تن بخرند و پیش بینی می شود در سال جدید قیمت گوشت افزایش پیدا کند بنابراین این حجم دام با بازار ناتمام مواجه می شود و باید تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد شود.

پوریان در پایان با اشاره به عود بیماری عروق کرونر گفت: شیوع سویه جدید طوقه باعث کاهش مصرف در واحدهای پرمصرف به دلیل تعطیلی می شود و در سال آینده با انباشت دام مواجه خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید