حجم وام برای بازنشستگان افزایش یافته است

حجم وام برای بازنشستگان افزایش یافته است

روز جدید : وام اصلی بازنشستگی یکی از خدماتی است که سازمان تامین اجتماعی به مستمری بگیران خود ارائه می دهد، این سازمان طی 1400 سال به 290 هزار مستمری بگیر هفت میلیون تومان وام اصلی پرداخت کرده است.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تعداد جدید وام بازنشستگان خبر داد. برای سال 1401 وام مورد نیاز کارگران بازنشسته دوازده میلیون تومان خواهد بود.

برای سال 1401 مبلغ وام مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با افزایش پنج میلیون تومانی به دوازده میلیون تومان رسید.

بر اساس آخرین اظهارات میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان برای امسال برای پرداخت وام مستمری ضروری در نظر گرفته شده است.

وی به طور دقیق تر در این باره گفت: سازمان بیمه اجتماعی برای سال 1401 500 هزار وام ضروری 12 میلیون تومانی پیش بینی کرده است. این وام ها از طریق کانون بازنشستگان سالمندان بین مراکز استان ها توزیع و در نهایت از طریق ثبت نام اینترنتی به دست متقاضیان واجد شرایط می رسد.

موسوی درباره نحوه پرداخت وام ضروری 1401 سازمان تامین اجتماعی گفت: برای امسال تمامی مراحل مربوط به بازنشستگی متقاضی، معرفی وی به بانک و حتی پرداخت وام به صورت حضوری انجام می شود. و نیازی به مراجعه حضوری هیچ یک از متقاضیان نیست.

وام اصلی بازنشستگی یکی از خدماتی است که سازمان تامین اجتماعی به مستمری بگیران خود ارائه می کند که این سازمان طی 1400 سال به 290 هزار مستمری بگیر وام اصلی هفت میلیون تومانی پرداخت کرده است.

در این خصوص علی دگانکیا رئیس سازمان بیمه های اجتماعی مستمری بگیران شهر تهران به تجارت نیوز گفت: این وام ها بر اساس جمعیت هر مرکز توزیع می شود که سود این وام چهار درصد است و ثبت نام و پرداخت انجام می شود. شخصی در حال حاضر 5000 سهمیه وام به شهر تهران اختصاص یافته است.

در سال های اخیر رایج بود که برخی از مراکز بازنشستگی نسبت به توزیع مجدد سهمیه اعتباری تعیین شده اقدام می کردند و به این ترتیب با کاهش مبلغ تعیین شده برای هر موقعیت اعتباری، تعداد بیشتری از متقاضیان وام را پرداخت می کردند.

به گفته دهقانکیا، اگرچه در گذشته برخی از مراکز بازنشستگی به تعداد بیشتری از متقاضیان به این روش وام اعطا می کردند، اما با توجه به تغییر تورمی، بعید به نظر می رسد این روش جواب دهد. بنابراین، تقسیم آن به خودی خود جذاب نیست

دیدگاهتان را بنویسید