وام مسکن افزایش یافته است/مبلغ جدید چقدر است؟

وام مسکن افزایش یافته است/مبلغ جدید چقدر است؟

وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد افزایش وام مسکن به 550 میلیون تومان خبر داد و گفت: هفته آینده قرارداد احداث راه آهن رشت – آستارا منعقد می شود.

تسنیم: مهرداد بذرپاش در حاشیه همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در پاسخ به این سوال که آیا روس‌ها در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهند کرد یا خیر، گفت: قرارداد ساخت راه‌آهن رشت – آستارا در هفته آینده امضا می‌شود. وی تصریح کرد: بخشی از این سرمایه گذاری توسط طرف روسی انجام شده و با تکمیل کریدور شمال-جنوب نقش پررنگ تری در تسهیل حمل و نقل و ترانزیت کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به تمایل کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شمالی برای مشارکت در تکمیل کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب، افزود: مذاکره با کشورهای خارجی در این زمینه در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 550 کیلومتر راه ساحلی در جنوب کشور داریم که تکمیل آن نقش بسزایی در اقتصاد دریا محور خواهد داشت، افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده بقیه این مسیر جاده ساحلی که بیشتر آن در استان سیستان و بلوچستان است تا پایان دولت تکمیل می شود. در تاریخ 13 تکمیل خواهد شد.

بذرپاش در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر حضور هندی ها در بندر چابهار و اینکه آیا احتمال خروج هندی ها به دلیل عدم رعایت قوانین وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: ما در شرایطی نیستیم که برای سرمایه گذاری در بنادر منت، کسی را بکشیم. در حال حاضر بخش خصوصی داخلی و خارجی درخواست های زیادی برای سرمایه گذاری در بنادر دارند و ما باید از بین این درخواست ها بهترین را انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: بر اساس رویکرد دولت سرمایه گذاری در بنادر باید بلندمدت باشد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به مناسبت بحث های مربوط به افزایش 50 درصدی وام مسکن گفت: پیشنهاد افزایش این وام به 550 میلیون تومان در دست بررسی است و احتمالا همین مبلغ نیز تصویب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید