حرکت سامانه بارشی به لرستان/ امکان لغزش جاده ها


ساعت: 11:19
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921521

اکبری گفت: سامانه بارشی از اوایل بعدازظهر روز چهارشنبه وارد آسمان لرستان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زینب اکبری در گفت و گو با خبرنگار صفیفلک درباره آخرین وضعیت جوی لرستان در ساعات و روزهای آینده اظهار داشت: از اوایل ظهر چهارشنبه سامانه بارشی وارد آسمان لرستان می شود.

وی افزود: با فرا رسیدن این بارش ابری، بارش باران، رعد و برق، بارش برف در مناطق سردسیر، کولاک، وزش باد شدید لحظه ای و مه گرفتگی در گردنه ها و جاده ها پیش بینی می شود.

معاون هواشناسی لرستان با بیان اینکه تمام نقاط استان لرستان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار دارند، گفت: فعالیت این سامانه بارشی روز جمعه 25 دی ماه به پایان می رسد.

وی گفت: با توجه به بارندگی های پیش رو، احتمال لغزش و احتمال کاهش دید در جاده ها، اختلال در رفت و آمدهای بین شهری به ویژه هنگام عبور از گردنه های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، ایجاد روان آب، احتمال خسارت به بخش کشاورزی، و کاهش دید در معابر و آسیب به برخی سازه ها.

اکبری گفت: با توجه به شرایط جوی پیش رو از سفرهای غیرضروری خودداری کنید، در مسافرت های خارج از شهر دقت کنید، وسایل زمستانی و سوخت کافی را در سفر همراه داشته باشید، در انجام فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنید، هنگام عبور از مرز احتیاط کنید. مردم نسبت به انجام اقدامات لازم جهت نگهداری ماشین آلات کشاورزی، مدیریت مصرف انرژی و آماده سازی جاده به ویژه در گردنه های برفی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم اقدام نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید