حضرت رقیه (س) نمونه کامل تربیت دخترانه حسینی است


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894469

منیره میرزایی گفت: دختران باید با حفظ حجاب و حیا از حضرت رقیه (سلام الله علیها) الگوبرداری کنند و پرچمدار مهدی موعود (عج) باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منیره میرزایی مدرس حوزه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: امام حسین (ع) خود و همه اهل بیتش را به میدان جنگ برد تا پرچم امر به معروف و نهی از منکر را برای اثبات به مردم برافراشته باشد. دنیا که اسلام دین واقعی است همه اهل خانه باید در حفظ آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: حضرت رقیه (سلام الله علیها) در واقعه کربلا نقش ویژه و کم نظیری داشتند.

میرزایی افزود: حضرت رقیه (س) با فریادهای سرکوب شده و کودکانه خود در معرفی اهل بیت (علیهم السلام) و همچنین شرمساری دشمنان نقش بسزایی داشت.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: بُعد عاطفی واقعه عاشورا با حضور فرزندانی چون حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رقیه(س) بیش از هر زمان دیگری آثار حرم امام حسین(ع) باقی خواهد ماند. امام زمان (عج).

وی گفت: با وجود امثال حضرت رقیه (سلام الله علیها) یاد امام حسین (علیه السلام) و یارانش برای همیشه در خاطرات و تاریخ ماندگار است.

میرزایی افزود: امروز رهبران زمان باید از این پیامبر الگو گرفته و پرچمدار مهدی موعود باشند و با حفظ حجاب و حیا، زمینه ظهور پیامبر حق را فراهم کنند.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: بانوان باید از دوران شیرخوارگی برای تربیت فرزندان خود تلاش کنند. حصرت رقیه (علیه السلام) در صحنه جنگ پشت سر امام حسین (علیه السلام) ایستاد و با خشم یزیدیان مواجه شد.

وی گفت: امروز رکیه های زمان باید ادامه دهنده راه حضرت رکیه (سلام الله علیها) باشند و تا روز قیامت پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر باشند.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن به دلیل ضعف ایمان نسل جوان و فرزندان با تمام توان به میدان آمده است، مادران می توانند با بهره گیری از آموزه های کربلا و داستان آن، نقشه های دشمن را بر هم بزنند. شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها).

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید