حضرت زینب (س) نمونه کامل و ممتاز جهاد است.


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809183

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: حضرت زینب کبری (س) مصداق کامل و ممتاز تبیین و پیروی از جهاد تبیین است و اگر جهاد تبیین حضرت زینب (س) نبود، می شد. اثری از کربلا نباشد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدرضا علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) گفت: .

وی با بیان اینکه شاید یکی از دلایل این امر نبود الگوی تبیین باشد، خاطرنشان کرد: نمونه کامل و عالی نحوه تبیین، پیروی از جهاد تبیین حضرت زینب کبری (س) و با توجه به شعر معروف «کربلا» اگر زینب نبود در کربلا می ماند.

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به نحوه تبیین حضرت زینب(س) گفت: اول; توضیح حضرت زینب علیهاالسلام در حضور مردم بود یعنی سخنان خود را به گوش مردم رساند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا جهاد تبیین به گوش مردم برسد و در دسترس جوانان قرار گیرد، گفت: جهاد تبیین نباید منحصر به سخنرانی یا کتاب و کتاب مقدس باشد و باید در تبیین تلاش کنیم. جهاد تبیین. به مردم اطلاع دهید.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی جهاد برای تبیین حضرت زینب(س) راوی بودن آن حضرت است، گفت: آنها هم متوجه شدند که می توانند بگویند.

حجت الاسلام علی اکبری گفت: در روایت و تبیین انقلاب اسلامی نیز باید از افرادی استفاده کنیم که مشکلات قبل و بعد از انقلاب را درک کرده و دیده اند و در این کار باید مردم را آگاه کنیم.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه سومین ویژگی حضرت زینب کبری(س) داشتن برنامه ریزی کلان و مدیریت کلان نهضت است، خاطرنشان کرد: امروز باید برای تبیین جهاد برنامه ریزی کلان داشته باشیم و به دنبال هدف باشیم. بدانیم هدف چیست. «ما همچنین می خواهیم بیان کنیم که به چه هدف و نتیجه ای دست یابیم.


* تبدیل حقیقت از آزمایش به فرهنگ عمومی و بیان دستاوردهای نظام راه حل مقابله با سیاه نمایی دشمن است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به تعهدات خود برای جلوگیری از سیاه نمایی و دست کم گرفتن دستاوردهای انقلاب توسط دشمن گفت: اولین وظیفه ما تبیین، بررسی اخبار و جستجوی واقعیت و حقیقت است تا تبدیل به یک فرهنگ رایج در بین عموم مردم شود. “

وی گفت: اسلام بر نوع مواجهه با اخبار تاکید زیادی دارد. به دشان منتشر شده، بررسی شده است.

حجت الاسلام علی اکبری با تاکید بر اینکه جهاد به معنای تلاش در برابر دشمن است، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر حرکتی جهاد نیست، جهاد با دشمن و ایستادگی در مقابل دشمن است.

وی تصریح کرد: بیان و تبیین دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب و نظام اسلامی مردم وظیفه تک تک دلسوزان نظام و مردم در بطن انقلاب اسلامی است نه نقشه دشمن. انقلاب اسلامی شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید