حضور ایران در جام جهانی 2022 قطر قطعی شد/ انتظار برای ارتش 85 میلیونی هواداران تیم ملی بالاست.

ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786043

من بلافاصله ماموریت غیرممکن برای نجات غول سقوط کرده آسیایی را پذیرفتم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: می توان گفت حضور ایران در جام جهانی 2022 قطر قطعی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ماریو تات سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره همکاری خود با دراگان اسکوچیچ گفت:. ما از آن زمان به طور مداوم در تماس بوده ایم. حدود 9 ماه پیش از یکی از دوستان قدیمی من دعوت شد تا به او بپیوندد که در آن زمان ماموریت غیرممکن نجات غول فروپاشیده آسیایی ایران فرا رسید و من شک نداشتم که این پیشنهاد را می پذیرم.

وی گفت: ایران به عنوان یکی از مهمان‌نوازترین کشورهای جهان شناخته می‌شود، سرزمین مردمانی خونگرم و سرافراز، بنابراین سازگاری برای من آسان بود. دراگان از سال 2013 در ایران فعالیت می کند و هدایت چهار باشگاه ایرانی (ملوان، فولاد، خونه به خونه و صنعت نفت) را در کارنامه خود دارد. ایرانی ها از نظر روحی شباهت زیادی به ما دارند و این باعث شده که من راحت تر بتوانم خودم را تطبیق دهم.

تات با اشاره به مسابقات سخت مقدماتی جام جهانی گفت: مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا ادامه دارد. طولانی و سخت، زیرا بیش از 40 کشور از این منطقه از جهان در آن شرکت می کنند. پنج سهمیه برای برترین ها در نظر گرفته شده و دو دوره از مرحله مقدماتی آسیا برگزار شد. زمانی که تیم ملی ایران را تحویل گرفتیم، شرایط بعد از ویلموتس بلژیکی تقریبا ناامیدکننده بود. تیم ملی در دور دوم مرحله مقدماتی در گروه سوم قرار گرفت و چهار بازی اخیر خارج از خانه را بدون یک باخت پشت سر گذاشتیم.

وی در ادامه اذعان داشت: این مرحله را بدون هیچ کم و کاستی پشت سر گذاشتیم و با چهار پیروزی و کسب مقام اول گروه به آخرین دور مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 رسیدیم و در گروه A قرار گرفتیم. در دور آخر هم به بردهای خود ادامه دادیم که تا امروز ادامه دارد و در 6 بازی 16 امتیاز و در چهار بازی دیگر برتری دست نیافتنی کسب کردیم. می توان گفت حضور ایران در جام جهانی 2022 قطر قطعی شده است. در کنار ما نزدیک ترین تیم جدول کره جنوبی قرار دارد و در گروه دوم جدال سهمیه عربستان، استرالیا و ژاپن قرار دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره رنکینگ فیفا گفت: تیم ملی ایران در سال گذشته از رده 33 جهان به رتبه 21 رسیده است، جایگاهی که ایران را به یک تیم جهانی بسیار جدی و بهترین تیم فوتبال جهان تبدیل می کند. آسیا توقعات همه ما و همچنین ارتش بزرگ 85 میلیونی هواداران تیم ملی بالاست و همه معتقدند که در جام جهانی 2022 می توان نتیجه خوبی گرفت. این انتظار منطقی است وقتی تعدادی بازیکنان بین المللی در تیم شما که برای باشگاه های بزرگ اروپایی مانند پورتو، زنیت، فاینورد، دینامو زاگرب، بواویستا، AEK و بسیاری از تیم های برتر دیگر بازی می کنند.

تات در پایان گفت: البته این احتمال وجود دارد که در آنجا به مصاف کرواسی برویم. بازی خوبی خواهد بود و نتیجه نامشخص خواهد بود، حتی اگر کرواسی تیم بهتری از نظر رنکینگ فیفا باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید