حضور غیر قانونی بازیکنان استقلال در ترکیب اصلی

خدمت عمومی ورزشکاران حرفه ای و مسابقات قهرمانی در رشته های فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم های ملی حداکثر تا 30 سال و لیگ برتر حداکثر تا 28 سال به تعویق می افتد و پس از آن ورزشکاران واجد شرایط به خدمت اعزام خواهند شد. دوره فوق العاده .

طبق قانون، بازیکنان واجد شرایط لیگ برتر تا 6 ماه پس از رسیدن به سن 28 سالگی فرصت دارند در سامانه جذب حضور پیدا کنند.

محمدحسین مرادمند بازیکن فعلی تیم فوتبال استقلال تهران است و حضور او در مسابقات بعد از آن تاریخ غیرقانونی است.

همچنین با توجه به پایان یافتن فرصت شش ماهه، مرادمند دیگر نمی تواند به تیم ملی دعوت شود و باید به خدمت سربازی برود.

این در حالی است که وضعیت سایر بازیکنان استقلال نیز به همین منوال است.

سیاوش یزدانی، مدافع ملی پوش استقلال تهران متولد 8 اسفند 1369 است و اکنون به 31 سالگی نزدیک می شود. بنابراین او از حدود یک سال پیش برای انجام خدمت مقدس سربازی مجبور به عضویت در سازمان نظام وظیفه شد.

لزوم تعیین و تعیین وضعیت خدمت توسط ورزشکاران شرکت کننده

پیش از این امیر غلامرضا رحیمی پور، رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود: بر اساس قانون وضع شده برای ورزشکاران ستاد کل نیروهای مسلح، ورزشکاران زیر 28 سال و اتباع زیر 30 سال ممکن است از خدمت اخراج شد.»

به گفته امیر، رحیمی پور، بازیکنانی که به این سن رسیده اند باید وضعیت خود را مشخص و مناسب کنند، این افراد طبق قانون و پس از بررسی می توانند از استثنائات مختلف از جمله دارو، اسپانسر و … بهره مند شوند. در این صورت باید به خدمت مقدس سربازی بروند و در یکی از تیم های نیروهای مسلح خدمت کنند.

امیر رحیمی پور گفت: اگر بازیکنی در تیمی شرکت کند و از طرفی مشمول خدمت سربازی شود، فعالیت او در آن تیم غیرقانونی است.

گفتنی است مردمند و یزدانی در مسابقات مختلف لیگ برتر و جام حذفی در فصل 1400 تا 1401 جزو بازیکنان ثابت تیم خود بودند و اگر سرباز باشند، تیم فوتبال استقلال تهران وارد تاریخ پیچیده ای خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید