حضور 10 اثر از سینماگران ایرانی در جشنواره بین المللی فیلم مسکو


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893307

مدیرکل دفتر جشنواره ها و همکاری های بین المللی سازمان سینمایی گفت: با هماهنگی های انجام شده توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مساعدت سازمان سینمایی، 10 اثر از سینماگران ایرانی به نمایش گذاشته می شود. در بخش های مختلف جشنواره بین المللی فیلم مسکو.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید صادق موسوی، مدیرکل دفتر جشنواره ها و همکاری های بین المللی سازمان سینمایی گفت: با هماهنگی های انجام شده توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مساعدت سازمان سینمایی، 10 اثر از ایرانیان ساخته شد. سینماگران در بخش‌های مختلف در جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی افزود: این جشنواره از 14 تا 10 شهریور در مسکو برگزار می شود. این در حالی است که فیلم «بدون رزرو» ساخته بهروز شعیبی از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در بخش مسابقه اصلی و فیلم «هجده هزار پا» مهدی شاه محمدی از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بخش مسابقه فیلم مستند جشنواره مسکو. با آثار دیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته وی، با توجه به بازدید رئیس سازمان سینمایی برای اولین بار در چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو، بخش ویژه ای با عنوان «نقش های ایرانی» به سینمای ایران و فیلم های «راه برگشت» ساخته ابوالفضل اختصاص دارد. جلیلی، پسران دریا ساخته حسین قاسمی جامی و افشین هاشمی و گرگ های دره سیب ساخته فریدن نجفی، هر سه ساخته بنیاد فارابی و فیلم های کوتاه مد ساخته فردین انصاری، دو پا از محمدرضا مرادی، بابک مصطفوی “دکال” و فیلم «جان داد» سهیلا پورمحمدی به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان در این بخش ویژه اکران می شود.

مدیرکل دفتر جشنواره ها و همکاری های بین المللی سازمان سینمایی در ادامه به معرفی یکی از بخش های غیر رقابتی جشنواره امسال با عنوان «ردپای روسیه» پرداخت که به تأثیر ادبیات و فرهنگ روسیه در سینما اختصاص دارد. آثار: در این بخش از جشنواره فیلم «عاشقانه عماد و طوبی» ساخته کاوه صباغ زاده کارگردان تولیدات بنیاد سینمایی فارابی را ارائه کنید.

وی افزود: رسول صدر عاملی کارگردان سرشناس ایرانی نیز در هیئت داوران بخش اصلی جشنواره بین المللی فیلم مسکو حضور دارد و آثار پذیرفته شده در این بخش را به همراه داورانی از آفریقای جنوبی، ترکیه و روسیه داوری خواهد کرد. .

موسوی همچنین در فیلم‌های «شکوه آرام» به کارگردانی ناهید حسن زاده، «خوک» به کارگردانی غلامرضا جعفری، «کسی منتظرت نیست» ساخته محسن اسلام‌زاده کارگردان فیلم مستند بلند و «کوچی» به کارگردانی روح‌الله اکبری که در جشنواره کازان روسیه اعلام شد، حضور داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید