حفظ اسکوچیچ بهترین تصمیم است/ تیم ملی ملک شخصی شما نیست!


ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883899

با توجه به تمام شرایط موجود، حفظ اسکوچیچ بهترین تصمیم ممکن بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و نزدیک به دو هفته وضعیت نامشخص و بلاتکلیف، هیات مدیره فدراسیون فوتبال دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی را ابقا کرد تا نیمکت ذخیره تیم ملی برای این تیم تعیین شود. جام جهانی 2022 قطعی شده است و می توانیم به این نتیجه برسیم که من و دراگان حداقل تا پایان جام جهانی 2022 در کنار شما خواهیم بود. تصمیمی منطقی که البته نیاز به این همه طرف و طرف نداشت. جنجال ها در واقع از ابتدا نباید اتفاق خاصی روی نیمکت تیم ملی می افتاد اما فضای مزخرف و عجیبی باعث ایجاد تنش و اختلاف در اطراف تیم ملی شد که منجر به دودستگی و دودستگی در اردوی تیم ملی و هرج و مرج و سردرگمی در اردوی تیم ملی شد. محیط فوتبال .

ابقای دراگان اسکوچیچ بدیهی ترین و منطقی ترین تصمیم هیات مدیره بود که در این مدت کم از تصمیمات اشتباه و عجیب نبود اما با ابقای سرمربی تیم ملی ریشه اختلاف و تفرقه نمایان شد. . در تیم ملی خشک شدند تا تصمیمی منطقی بگیرند و از فشار خارجی دوری کنند.

شاید افکار عمومی و برخی منتقدان پیش بینی می کردند که تصمیم دیگری گرفته شود و سرمربی دیگری را روی نیمکت تیم ملی ببینیم اما با توجه به همه شرایط موجود، حفظ اسکوچیچ بهترین تصمیم ممکن بود. این یک پیشنهاد احساسی برای حمایت از سرمربی کروات تیم ملی نیست که البته در دوران حضورش در تیم ملی اشتباهات ریز و درشتی داشته است، اما تحلیلی منطقی و واقع بینانه است. به خصوص هنگامی که به لیست کوچکی از گزینه ها و جایگزین ها نگاه می کنید. طبق نظر کمیسیون فنی، 3 نفر در جای اسکوچیچ حضور داشتند. علی دایی، امیر قلعه نویی و جواد نکونام. سه گزینه که در مورد آنها هیچ کدام به هیچ وجه صلاحیت نیمکت نشینی تیم ملی در جام جهانی را نداشتند. دو نفر از آنها قبلاً امتحانات خود را پس داده اند. دایی و قلعه نویی البته رکوردی ناکام از خود به جای گذاشتند و تنها جواد نکونام باقی ماند که با وجود همه شایستگی ها و توانایی ها، تجربه کافی برای هدایت تیم ملی در رویداد دیدنی جام جهانی را ندارد و او حضور در قطر 2022 او در ابتدا توانست مبلغ قابل توجهی برای تمرین فوتبال ایران بسوزاند.

از طرفی فراموش نکنیم که اسکوچیچ مردی است که با اراده ای کم نظیر تیم ملی را به جام جهانی رساند و پاداش این صعود بی دغدغه قطعا اخراج نیست. تیم او با وجود مشکلات آشکار و نگران کننده وضعیت بدی ندارد. مردی که 2 سال با این تیم و ستاره های بزرگ و کوچکش زندگی کرده و بهتر از هرکسی آن را می شناسد و به گفته خودش هیچکس نمی تواند مثل او در این مدت کوتاه تیم ملی را برای جام جهانی آماده کند.

البته بازداشت اسکوچیچ پیام روشن دیگری نیز دارد. اینکه تصمیم برای تیم ملی با سابقه چند بازیکن و مخالفت آشکار و پنهان آنها گرفته نمی شود. بازیکن هر چقدر هم بزرگ و معروف باشد نمی تواند برای تیم ملی تعیین تکلیف کند و فدای این و آن تیم ملی نمی شود. باید دوران ملوک الطوائفی را در تیم ملی حذف کنیم. سناریوی بر هم زدن اتحاد تیم ملی در آستانه جام جهانی باطل شد. این تیم دارایی شخصی کسی نیست. حتی شما شبیه یک ستاره هستید!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید