حقوق بازنشستگان و کارگران چه زمانی افزایش می یابد؟

حقوق بازنشستگان و کارگران چه زمانی افزایش می یابد؟

یکی از اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران در اردیبهشت ماه خبر داد. علی اکبر عیوضی، دبیر هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران: موضوع افزایش حقوق هر ساله اواخر اسفندماه در شورای عالی کار برای کارگران مشمول قانون کار و مستمری بگیران به تصویب می رسد. “سطوح تعیین شده است.”

وی گفت: امسال معمولاً این مبلغ برای تصویب توسط مدیریت تامین اجتماعی و با همکاری شرکای اجتماعی به هیئت دولت پیشنهاد می شود. سطوح 38 درصدی به اضافه 515 هزار و 166 تن تعیین شده است و این میزان مصوب باید به مستمری بگیران تأمین اجتماعی مشمول قانون کار تعمیم یابد.

عیوضی افزود: طبق جلسه ای که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، کارشناسان با ویرگول آمدند که هم اکنون موضوع گفتگو و جلسات من و حوزه ها و شبکه های اجتماعی است.

معمولاً اشاره می‌شود که سازمان بیمه‌گر نیروهای مسلح شامل شرکت‌های دولتی نیز می‌شود و شامل افزایش 10 درصدی مصوب مجلس می‌شود، اما امسال بین کلمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح ویرگول وجود دارد. “این یک اشتباه تایپی یا چیزی است.”

وی گفت: اکنون کارشناسان در حال بحث بر سر حذف کاما هستند زیرا باید تکلیف نیروهای مسلح مشخص شود. بند 4 تبصره 12 قانون دستمزد دولت پرانتزی برای مستثنی شدن مشمولان قانون کار مستمری بگیر و بیمه گر تامین اجتماعی باز می کند.

«البته نامه از طریق رئیس اجرایی قانون تأمین اجتماعی برای اصلاح قانون در کمیسیون تصویب قانون به مجلس ارسال شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان فروردین ماه پیگیری های مرکز عالی تامین اجتماعی مستمری بگیران، مرکز تهران، مرکز استان تهران، تمامی مراکزی که با یکدیگر در تعامل هستند موفق باشند و به عنوان ریاست محترم جمهوری مرکز عالی گفت: خدای ناکرده تا پایان فروردین ماه شورای قانون کار باید تمدید شود و وضعیت مستمری بگیران و کارگران مشخص شود تا بتوانند در اردیبهشت ماه افزایش حقوق دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید